SOCIAL MEDIA

torsdag 31 mars 2016

Kryddstark kycklinggryta

Lagade denna kycklingrätt för några dagar sen och den blev hur god som helst, så jag tänkte dela med mig av receptet till er så ni kan prova. Ni kommer inte bli besvikna! (hoppas jag)

Ingredienser:

3 kycklingfiléer
wokgrönsaker
3 dl creme fraiche med paprika smak
1 dl matgrädde
2 hönsbuljongtärningar
svartpeppar
salt
paprikapulver
1 färsk chili

Gör så här:

Skär kycklingen i långa strimlor och sedan stek kycklingen.
Krydda med svartpeppar, salt och paprikapulver.
Häll i wokgrönsaker och hackad färsk chili i önskad mängd och fräs tillsammans någon minut.
Tillsätt creme fraiche och matgrädde. Smula ner två hönsbuljongtärningar och rör om. Smaka av och tillsätt mer grädde och mer kryddor till önskad smak. Jag brukar alltid ösa på. ;-)
Låt puttra i ca 10 min.
KLART! Servera med ris eller valfri tillbehör.

Skicka en kommentar