En lista

april 29, 2016

HAR DU
Folköl i kylen?
– Nej, det har jag icke.

Något husdjur?
– Nää... :-( Jag och min kille hade tänkt adoptera en svart, stor kisemise, men sen visade sig att min pojkvän var/är superallergisk mot katter, så vi kunde inte ta emot katten - till min stora besvikelse och sorg, så katten (James Brown) fick komma till ett nytt hem där han idag stor-trivs. Jag är en riktig kattälskare, så varje gång vi är uppe i Båstad och hälsar på Gunnel och Bruno så passar jag på att gosa med deras katter.

Puder på dig?
– Ja, alltid. Tycker om att pudra efter foundation så det ger en lite mattare känsla då jag lätt blir glansig.

Några framtidsplaner?
– Ja, planer inför sommaren so far, haha.

Någon sjukdom?
– Nej, det tror jag inte. Känner mig tip top i dagens läge.

Gymkort?
– Jajamen! Check on that! Skaffade gymkort igen förra månaden tillsammans med min syster, så vi tränar tillsammans tre dagar i veckan och det är såå roligt! I morgon är det dags för ännu ett super-pass. :-)

Några A:n?
– A:n? På min tid hette det MVG faktiskt. Hade såklart MVG i ALLA kreativa ämnen. Resten en del VG och G. Gick ut med bra betyg, vilket jag är väldans glad för.

Något beroende?
– Kaffe är det nog i så fall. Klarar mig inte utan kaffe på morgonen. Joo, egentligen kan jag det om vi inte skulle ha, men om jag skulle välja ett beroende så får det blir kaffe.


Nagellack?
– Nej, jag kör naturell.

Någon vän som bor i ett annat land?
– Ja, om man räknar med kusiner så har jag en stor släkt i Finland från min mammas sida.


VEM

Avskyr du?
– Jag avskyr ingen speciell människa. Varför ödsla tiden på att avsky/ogilla någon? Nä, då lägger jag hellre tiden på att älska människor och se bra sidor hos folk.

Längtar du mest efter?
– Min semester så klart!!! Två månader kvar, sen tar jag min efterlängtade semester! SOM JAG LÄNGTAR!

Stör du dig på?
– Jag stör mig på lååååååångsamma eller oförberedda människor! Eller när heelt okända människor kallar mig för "hjärtat"... Why, oh why!?

Lagar mat?
– Mest jag, då jag älskar att laga mat. Men ibland kan det hända att min kille har lagat mat när jag kommit hem efter en lång och tuff arbetsdag. Det gillar jag extra mycket!

Diskar?
– Vi båda. Det är väldigt jämt tycker jag.


VILKEN

Tidning läser du?
– Jag brukar läsa lokala tidningen när den dimper ner i brevlådan och "Mitt Kök" som jag prenumererar på (eller gjorde, jag avslutade den för en månad sen).

Buss åker du oftast?
– Ingen! Skönt att inte pendla längre!!!

Dag fyller du år?
– 11 November. 11/11. Många ettor där, plus ett lätt datum att komma ihåg!

Årstid föredrar du?
– Sommaren faktiskt. Jag älskar sol och värme!


VAD

Gör du just nu?
– Dricker vin, försöker koppla av efter kvällens dåliga stängning som inte gick så bra och försöker stänga av jobbet.

Gör dig till en bra människa?
– Försöker alltid se det ljusa och vackra i allt. Både i människor och situationer. Glädje och skratt är bra, plus att det smittar av väldigt lätt! Så, mer skratt och positivitet!

Har du på dig just nu?
– "Boyfriend-jeans" och en vit tröja. Väldigt casual.

Vill du arbeta med?
– Med det jag redan gör! Älskar mitt jobb!

Är roligast just nu?
–  Ingenting. Haha, nä men just nu är jag mest fokuserad på att göra klart denna lista. ;-)

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images