Ett foto i timmen

april 26, 2016

Kl. 10.00

Gick upp 09.30 idag och kände mig fortfarande trött. Hällde upp kaffe för att piggna till. Kaffe på morgonen är prio ett när jag vaknar. Idag startar min lediga dag!

Kl. 11.00

Hoppade över min vanliga frukost och körde på gårdagens fisk med potatis (mycket godare ju!). Tog tag i att betala räkningarna också då min lön kom in idag. Skönt att ha det avklarat.

Kl. 12.00

Supertråkigt väder (men ganska mysigt ändå), men jag trotsade regnet och gick ut till stan för att shoppa lite nödvändigheter. Drog igång Spotify i telefonen.  Allt blir så mycket roligare med musik i öronen! Hade en väldigt trevlig promenad i stan/butiker trots allt.


Kl. 13.00

Kom hem och fick med mig en hel del nytt. Stod länge inne på apoteket och valde mellan olika schampon. Eftersom jag har väldigt, väldigt känslig hårbotten så vill jag att det ska vara det allra bästa. Fick hjälp till slut och köpte "Daxxin" schampo och balsam. Eftersom jag även har väldigt känslig hy så köpte jag nytt rengöringsmedel från "Estelle & Thild". Ser fram emot att prova dessa. Hoppas det hjälper!

Kl. 14.00

Tog tag i disken från igår och gjorde snyggt och fint i köket. Älskar när det är rent och nystädat.

Kl. 15.00

La mig på soffan och kollade på några avsnitt av Vänner. Bästa sitcom-serie någonsin!

Kl. 16.00-17.00

Lite tråkigt att ta bild på kanske, men vid denna tiden tog jag en skön powernap i sängen. Såå skönt kan jag lova!

Kl. 18.00

Vår kompis kom på besök och vi bestämde oss för att äta mat tillsammans, så jag och min pojkvän stack till närmsta ICA och handlade mat till kvällen. (notera pyjamasbyxorna, haha. Skönt att inte bry sig ;-)) Det blev supergod pasta med köttfärssås som min kille lagade kvällen till ära.

Kl. 19.00

Maten började bli klar och köttfärsen hade stått och puttrat ett härligt tag. Kan berätta att det smakade ljuvligt gott!

Kl. 20.00-21.30

Drog igång en film samtidigt som vi åt. Vi såg på "Tomorrowland" och efter maten åt jag nötter och drack sockerfri läsk. Tycker om att ha snacks under tiden jag kollar film, gärna något "nyttigt" och lätt. Filmen var för övrigt heeelt okej. Inte vad jag hade förväntat mig.

Kl. 22.00

Nu kryper jag ner till sängs då jag ska upp supertidigt i morgon för att jobba. Har haft en supermysig ledig dag och det har varit intressant att dokumentera en hel dag med en bild varje timme (med små undantag). Kul att se vad man egentligen gör om dagarna. ;-)

Häng gärna på och gör en "Ett foto i timmen" du också!

You Might Also Like

1 kommentarer

  1. underbart att få följa din dag också :D Härligt att handla i pyjamas, det är mer än okej tycker jag, men när folk börjar handla i bar överkropp känns det som att vanligt folkvett har gått och dött, haha!

    SvaraRadera

Like us on Facebook

Flickr Images