10 tips för att bli glad igen

maj 15, 2016

Ibland har vi dessa dagar, dessa dagar då vi mår dåligt av olika anledningar. Ibland behöver det inte ens vara något speciellt man är ledsen över, utan man bara känner sig nere och hängig. När sådana stunder inträffar så brukar jag försöka "peppa" mig själv och här tänkte jag dela med mig av några bra tips som, i alla fall för mig, brukar göra mig på bättre humör (eller ibland bara försöka lägga bort fokuset på det som gör mig ledsen ett tag).


- Stanna hemma, dra på pyjamas ellr gosigaste kläder, lägg dig på soffan eller kryp ner i sängen och dra på en riktig feel-good film eller din absoluta favorit komedi-serie. Fixa lite snacks och bara stäng av ett slag.

- Ring en vän (familj, pojkvän/flickvän, kompis). Känns lite som ett alternativ till "Vem vill bli miljonär". Att bara få kräka ut sig kan också vara väldigt skönt.

- Slå på radio eller spotify på telefonen, tryck in hörlurarna i öronen och ta en lång promenad. KOM IHÅG! Glad musik, tack!

- Tränar du? Gå på gymmet och svetta järnet!

- Gör något kreativt. Rita, scrapbooka, spela in en hip-hop låt eller kanske laga en riktig härlig middag!

- Ta en låååång dusch/bad. Works every time.

- Bjud in din bästa vän/partner och ha en tapas-kväll och kolla film.

- Diska/städa lägenheten! Rena terapin för mig. :-) Bort med skiten!

- Köp en bukett blommor till dig själv.

- Innan du går och lägger dig. Skriv ner eller ha ett samtal med din partner/dig själv och fråga: Vad har varit bäst idag? Nämn 5 grejer/händelser.

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images