Vecka 19

maj 15, 2016

Ögonblick från veckan

Veckan började med umgänge med min bror på min lediga dag. Vi tog en promenad vid stranden. Min favoritplats att gå till, men tyvärr har jag inte hunnit vara där på väldigt länge på grund av brist på tid. Solen sken och vi hade helt klart tur med vädret. ;-)

Jag och min bror tog även årets första sommar-glass ute vid hamnen. Djupa samtal om "svarta hål", universum och hur små vi kände oss efteråt, haha. Återkommande ämnen när jag umgås med min bror. ;-)

En dag efter träning med min syster köpte jag en ny lång-kjol som jag har använt flitigt sen dess. Så luftig, lätt och snygg dessutom! Den kommer bäras ofta i sommar känner jag.

Våra stackars blommor fick en släng av blåst i veckan dessutom och låg alldeles utslagna dagen efter. Efter lite vatten så orkade de resa på sig lite. Ser fram emot fler blommor på balkongen i sommar. Men även inreda balkongen så man kan spendera härliga sommardagar och njuta i solen.

Har även fått ett tecknings-uppdrag att göra illustrationer till "Manges Memoarer". Det har varit ganska tufft och emotionellt, men har även känt en stor ära över att få chansen att göra detta för honom.

Restaurangbesök har jag även hunnit med denna vecka. På veckans varmaste dag så gick vi ut och åt sen lunch och satte oss på uteserveringen så klart. Husets snitzel tog jag, och det var såå gott, speciellt såsen!

Ja, veckan har rusat förbi och jobbet har även gått bra. Fick sluta tidigare än vanligt, vilket var uppskattat. Ser fram emot kommande vecka. I morgon är jag ledig, vilket är såå skönt. Men jag är taggad inför nästa arbetsdag. Har en massa inplanerat för jobbet, så det ska bli hur bra som helst.

Idag ska jag bara njuta, ta det lugnt och hänga på soffan.

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images