Sommarlistan 2016

juni 30, 2016

Planer för sommaren?
– Just nu har jag semester och det känns hur bra som helst! Har två veckor till i augusti (uh, känns långt tills dess, haha), jag bara tog några random veckor.  Så nu ska jag njuta av min semester, sedan blir det jobb i vanlig ordning, sedan semester igen.

Har en massa äventyr planerat under denna och nästa vecka. Åka upp till Båstad och fira Bruno,  hälsa på mor och far, träna med min syster, gå på Emmas traditionsenliga poolparty och bara njuta av dagarna.
Bästa sommarstället?
– Bästa sommarstället är helt klart hemma hos Gunnel och Bruno uppe i Båstad! Men även hos min mor och fars varsin egna kolonistugor.
Här badar du helst?
– Har stor respekt för havet (har fobi för djupa hav, måste ha kontroll så badar bara där jag ser marken och kan stå), men älskar det samtidigt. Att bada och dyka är så ljuvligt!
Hur länge ska du vara ledig?
– Två veckor som jag har nu, sedan två veckor till i Augusti (vet inte riktigt när i Augusti, men någon gång då).
Vad ser du mest fram emot?
– Just nu tar jag dagarna som kommer, men ser fram emot att träffa min familj igen och åka upp till Båstad.
Bästa sommarmaten?
– En härlig kötta-bit, potatisgratäng, aivar, bearnaisesås och en fräsch sallad till. Mums!


Vad kommer du köpa inför sommaren?
– Tja, har inget speciellt planerat direkt än en massa härlig mat.
Vad lyssnar du helst på?
– Tycker om att dra igång någon härlig spellista på Spotify eller mina favoriter: Bo Kaspers Orkester eller Laleh.
Bästa sommardoften?
– Saltvattten! Så underbart det doftar när man doppat sig och känner doften av saltvatten. :-)
Hur kommer du att minnas sommaren 2016?
– En sommar med en massa upplevelser och äventyr. Vill minnas sommaren som en ren och skär glädjerus. Denna sommar kommer toppa tidigare år!


You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images