SOCIAL MEDIA

söndag 31 juli 2016

Vecka 30

Denna vecka har bara rusat iväg i all hast. Vädret har varit på topp (förutom två regndagar) och jag har verkligen utnyttjat alla dagar till fullo. Det har verkligen varit en bra vecka, helt klart!

Startade veckan med att fixa egna köttbullsbaguetter med min pojkvän och drog ner till bryggan (det var andra dagen i rad på beachen). Kändes väldigt skönt att börja dagen i solen innan jag började jobba kl. 15.00.

Storhandlade mat när lönen kom (sååå härligt med en fullproppad kyl och frys) och det var inte lite heller, haha. Så nu har vi mat för två veckor känns det som, haha. Lagade bland annat denna fiskrätten som ni ser på bild. Torsk i örtkryddad gräddsås med en bädd av purjolök och röd paprika serverat med nypotatis och broccoli. ;-)

Ni har inte missat min recept-sida? Klicka HÄR för att komma dit.

I veckan åkte jag, min mor och min syster till IKEA. Vi åt brunch där och jisses så mycket folk! Vi var en av de första på plats, och inte så många som köade innan öppning, men SEN (tio minuter senare) började det droppa in mer och mer folk. Har aldrig ätit brunch där tidigare, så blev glatt överraskad. Blev sjukt mätt. Tog självfallet äggröra och bacon (bästa ju ;-)).

Brände sjukt mycket pengar i alla fall, haha. Och eftersom jag var "gräsänka" (min pojkvän var uppe och hälsade på sin bror) hela helgen så tyckte min mor att jag var värd detta, hehe. Så det kändes extra OK! ;)

Köpte bland annat en klocka, lite vaser och plastblommor. Köket blev fint och ljust. 


Och det blev lite blommor förstås.

Och en superfin "fågel-skjorta" och ett basic linne från Zaras. I love it!

Min älskade vän som jag känt i 8 år och gått i samma folkhögskola med träffade jag idag. Det var ett år sedan vi sågs senast och jag har verkligen saknat henne sjukt mycket! Alltid lika spännande att höra vad som hänt sen sist och hennes äventyr i livet. Hon är en sjukt inspirerande människa och jag blir alltid så glad när det går bra för henne. En människa jag verkligen ser upp till, helt klart! 

Åh, jag bara ÄLSKAR hennes ansiktsuttryck, haha! Just vid detta foto-tillfälle så parkerade en jättestor mås bakom mig för att tigga mat, haha, och ja, man ser ju på Mikaela att det var en riktig baddare till fågel, haha.

Blev bjuden hem till min bror på spenatsoppa och egengjorda frikadeller med kokta ägg. Jag dör så gott! Fick en härlig mat-koma efteråt och spelade en omgång "Plump". Min brors frikadeller är verkligen to-die-for! Dessutom har han testat sig fram till ett "perfekt" recept och det ska verkligen vara exakta mått. ;-)

Har som sagt haft en härlig vecka med en massa fina inslag. I morgon är det en ny vecka och nya tag. Två veckor kvar till semester!!!

Har DU haft en bra vecka/helg?

1 kommentar :

  1. Visst är det skönt när man får göra sig av med lite pengar och nån annan tycker det är helt okej :) Hehe...

    SvaraRadera