SOCIAL MEDIA

torsdag 4 augusti 2016

En lista om jobb

Hittade denna trevliga lista hos mizca.se och tänkte hänga på och göra min egna. Nu kör vi:

1. Vad ville du bli när du var liten?
- Åh, jag drömde om att jobba som kock och ha en egen restaurang/café. Det var den allra största drömmen! Jag kunde ligga i min säng och drömma om vilken meny jag skulle ha, hur inredningen skulle se ut och hur bra jag skulle ha det, haha. Satt gärna och tecknade framtiden och såg fram emot att starta eget.

2. Vad trodde du att du skulle bli när du var tonåring?
- Då var jag nog ganska kluven. Men jag hade några idéer då. Eftersom jag redan sen liten älskat att teckna och måla (gör jag fortfarande) så var illustratör en stor dröm. Eller Art Director. Någonting med bild och form.

3. Vilka var dina bästa / sämsta ämnen i skolan?
- Jag har Alltid haft svårt för matematik. Har haft stora koncentrationssvårigheter (när det gäller de flesta ämnen förutom det kreativa och jag fick drömma mig bort) och när jag gick i 4:an så fick jag och 3-4 elever till ha "speciell matte-lektion". Men i gymnasiet så gick jag ut med väldigt goda betyg (även Matematik, tjoho!). De kreativa ämnena (bild, musik/kör) var jag självfallet bäst på.

4. Vad gjorde du efter gymnasiet?
- Minns inte så mycket. Men efter gymnasiet var jag mest hemma och försökte klura ut vad jag skulle göra med mitt liv. Jag pluggade en termin på en folkhögskola med inriktning konst, och därefter en annan folkhögskola med inriktning grafiskt design där jag sedan flyttade in på ett kollektivt boende.

5. Vilket var ditt allra första jobb?
- Mitt allra första jobb var på en då nyöppnad restaurang som serverade hamburgare med 100% högrev och inga tillsatser. Supergoda hamburgare, men dessvärre var det ingen jättebra arbetsplats för mig.

6. Vad har du haft mer för yrken?
- Har arbetat mest inom restaurang.

7. Vad går ditt nuvarande jobb ut på?
- Kommer inte skriva ut var jag jobbar även om jag vill. Vi har strikta regler vad gäller detta inom media. Men mitt jobb innebär att ha hög service för kunder, sitta i kassa, arbeta ute på lagret, går på utbildningar m.m. Jag Älskar mitt jobb och mina kollegor. Det bästa som finns! Ett väldigt varierande jobb med mycket och högt kundfokus.

9. Nämn något som du är extra stolt över att ha gjort i ditt jobb?
- Har fått högra ansvar.

10. Vad skulle du vilja jobba med om du inte hade det yrke du har i dagsläget?
- Om det skulle vara så lätt så skulle jag vilja arbeta med min konst på heltid. Men det krävs jobb och uthållighet och just nu är det bara ett sidoprojekt och en älskad hobby.

11. Vad tror du skulle vara det sämsta jobbet för dig?
- Telefonförsäljare. Jag AVSKYR att prata i telefon.

12. Vad gör du om 5 år?
- Är fortfarande på mitt nuvarande jobb och trivs som fisken i havet. Hoppas jag!

1 kommentar :

  1. Vad roligt att du gjorde listan - spännande att läsa. Nyfiken som sjutton på ditt nuvarande jobb blev man ju också :)

    Svar: Men åh, raraste Du! Tack skall du ha, det värmer verkligen skall du veta.
    Ja, jag kände att vi tjejer skall behandla varandra på bästa sätt och det är bra att ha en grupp för oss - du är välkommen om du inte redan gått med :D

    SvaraRadera