SOCIAL MEDIA

måndag 15 augusti 2016

Vårt hem - Nu, då och framtiden

För exakt ett år sedan togs dessa bilder på vår nuvarande lägenhet. Vi hade knappt bott där i en vecka men var ganska snabba med inreda någorlunda ok. Tänkte att det kunde vara roligt att ta några före och efter bilder och se vad som förändrats sen ett år tillbaka och vad som ske ske i framtiden.


Sovrummet

: I början hade vi sängen precis under fönstret. Vi hade vår gamla tråkiga säng dessutom. Jag var ganska bestämd på att sängen skulle stå där "forever and ever"!

NU: Idag har vi en ny härlig, stor säng och nu står den mot väggen i stället. Vid fönstret har jag ställt mitt skrivbord med dator och till höger min byrå där jag har mina kläder. Nya vita gardiner som ger ett fräscht och svalt intryck.

FRAMTIDEN: Vill hänga upp några tavlor på väggen till höger och kanske köpa en gigantisk matta att ha under sängen. Ge mig gärna tips!

Sovrummet

DÅ: Byrån och skrivbordet stod mot väggen under valvet. Ganska tråkigt och kallt.

NU: Eftersom den nya sängen är lite bredare så kändes det naturligt att ställa den mot väggen precis under valvet. Vi tänkte till lite extra och där står den helt perfekt. Valvet ger en lite drömmande effekt och morgonsolen är inte lika påtaglig där under.

FRAMTIDEN: Vill ha något ovanför sängen (inspiration på bilderna nedan). Kanske en foto-vägg med egna framkallade foton i svart/vit eller en stor målning. Funderar även på att ha antingen små mini-klaffbord på sidorna av sängen med varsin lampa.



Köket.

DÅ: För ett år sedan var köket väldigt kalt och opersonligt.

NU: Köket är nog den med förändring som syns mest! Nya gardiner, har fällt ut bordet lite mer för mer avlastningsplats, ny matta, blommor och smådetaljer.

FRAMTIDEN: Just nu känns köket ganska färdigt. Visst, det kan nog tillkomma nya små detaljer och så, men just nu känns köket väldigt fint och trivsamt. Jag gillar det!


   

Balkongen

DÅ: Jag tycke verkligen om det där glasbordet, men en fågel villa kasta en sten på glaset så hela skivan sprack och det var glassplitter överallt!

NU: Idag har det hänt grejer! Har letat länge efter en liten balkongsoffa som skulle passa (1 m max i bredd) men jisses vad det var svårt! Men till min stora lycka och tur så hade Bruno och Gunnel en stor trä-kista som de skulle kasta på tippen. -"Vi tar den!!!" hojtade jag, och nu står den perfekt på vår balkong.

Min pojkvän har fått såga ner den t.om så den blev perfekt att sitta på. Vi har inhandlat en massa härliga blommor, sittkuddar och på andra sidan står det en söt liten stege med lyktor och några blommor. Jag älskar vår balkong!

FRAMTIDEN: Mer lyktor att hänga på räcket. Och mer blommor! Det kan man inte ha för lite av. ;-)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vad tyckte ni om detta inlägg? Kul? Spännande? Tråkigt? 

4 kommentarer :

  1. Smart med kistan på balkongen, så snyggt.

    Svar: Ja, det tycker jag också, att det är smidigare att kolla klockan på armen än att ta upp mobilen, men jag har aldrig fastnat för att ha klocka. Jag har det ett tag sen tröttnar jag =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :-) Ja, vi blev supernöjda att den precis fick plats! :-) Kul med inredning.

      Radera
  2. JÄTTEKUL, älskar upplägget och älskar att få inspiration till hur man kan leva och inreda och bo :D :D Vi ska göra om hemma snart också, för när vi lägger nya golv i tre rum så kommer vi byta plats på rummen också: sovrummet blir min walk in closet, mitt kontor blir Eriks ateljé (också, jag får ha kvar mitt skrivbord) och Eriks kontor/ateljé blir vårt sovrum... But it's all very new >.< Få se om sängen ens går in i gästrummet :P

    Ååååh, tack så hemskt hemskt mycket, du anar inte hur mycket det värmer att läsa så här tidigt på morgonen :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul att du tyckte om det! :-D Håller med, så kul att se hur andra bor och få inspiration själva. Kul med förändring i hemmet, det kommer nog bli hur bra som helst! :-D <3

      Radera