Vecka 31

augusti 07, 2016

Jaha? Då är det snart dags för en ny vecka igen. Denna vecka har gått i ilfart. Bara "Swosh!" så är det snart måndag igen. Det har varit jobb i vanlig ordning, men lite nöje har jag allt klämt in mellan dagarna.

Hängde med min kille ner till parken för att "kasta lite plast" (discgolf). Jag puttade lite medan han kasta mest. Det är verkligen såå mycket teknik bakom discgolf. Mer än vad man tror!

Var även och såg på flottarna vid slottet som de brukar ha årligen där de tävlar om "flottaste flotten". Detta var min favorit. Lite Pettsson och Findus-inspirerat!

Har även provat brun-utan-sol! Provade ACO's Self Tanning Lotion och ger den 4,5 av 5 möjliga på grund av att det tar lång tid att torka, men den ger en jämn och fin ton bara man scrubbar och återfuktar innan.

Jag och min pojkvän har även haft mysiga kvällar med god mat och dryck. Bästa B-filmerna har även gått på TV! Sharknado maraton. Kan ni förstå!? Det är så förbaskat dåligt så det är bra! Ingen logik i det alls, men så även i filmerna.

Vi har lyckats ha middag på balkongen. Sådär perfekt väder som det kan bli. Alldeles vindstilla, lagom temperatur och tyst. Och maten var superb! HÄR hittar du receptet om du vill testa.

Igår efter jobbet åkte vi direkt upp till smultronstället för att hälsa på kära Bruno och Gunnel för att fira hennes födelsedag lite i förväg. Igår drack vi kaffe, fikade, hade goda samtal och kollade på OS (Hejade på Sarah förstås). Idag kom deras närmsta vänner för att fira Gunnel. De hade anordnat catering och det serverades en massa härliga frukter med kött, potatisgratäng och nybakta bullar. Supergott!

Hade ett par mycket trevliga timmar bland härligt sällskap och Gunnel såg väldigt nöjd ut över sitt födelsedagsfirande. :-) Sedan åkte vi hem, då jag ska jobba i morgon. Så det blev en väldigt snabb men fin helg. En vecka till, sen tar jag två härliga veckors semester!

Hur har din vecka varit?

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images