Food-inspo/Matsedel v. 36

september 07, 2016

Då kör vi igång ett nytt vecko-tema som dyker upp varje måndag framöver (denna vecka blev det lite försenat pga sjukdom). Det är dags för mat-inspiration! En bra start på veckan som förhoppningsvis ger dig tips för kommande mat-recept, (recept som jag kommer hänvisa till min mat-blogg) så du slipper fundera eller när du har brist på mat-inspo.

Låt er inspireras och lämna gärna egna idéer och mat-inspiration!


Måndag: Falukorvstorn med mustig tomatsås serverat med couscous.

Detta var otroligt gott och kul att laga, dessutom gick det väldigt snabbt och utan krångligheter. Jag varvade falukorv med tomat och sedan mozzarella kryddat med vitlökspeppar och örtsalt och tillsammans med den mustiga tomatsåsen så blev det pricken över i:et!


Tisdag: Köttbullar med kokt potatis och gräddsås.

En riktig klassiker helt enkelt som inte kan gå fel.


Onsdag: Korvgryta á la Sara

En kryddig och mustig korvgryta med en massa härliga kryddor.


Torsdag: Bakad potatis med räkröra.

Så otroligt enkelt, gott och mättande. Lite vardagslyx. Man kan självfallet välja andra röror om man inte tycker om räkröra.


Fredag: Sushi

Vi lyxade till det och beställde lite mat och för min egen del blev det sushi! Man kan självfallet göra sin egen sushi om man vill, men vi körde den enkla vägen. ;-)


Lördag: Lasagne

En av mina favoriträtter som jag älskar att göra. Dessutom kul att testa med olika sorters ost och varje gång jag lagar lasagne så blir den alltid lite annorlunda med en twist. Testa gärna kycklinglasagne eller lax. Riktigt gott!



Söndag: Gulaschsoppa med vitlöksbröd

Mmm... en riktig härlig, mustig höstsoppa. Servera gärna med bröd till och en sidosallad. Riktigt gott nu när hösten är på ingång.

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images