Min matsedel v. 38

september 25, 2016



Denna matvecka har varit ganska "tråkig" och inte så full med inspiration i köket. Mest för att det har ekat i börsen och vi har tagit vad vi har haft i kyl/frys. Det har blivit mycket snabblagat som inte krävts så mycket energi eller tankeverksamhet. Men en dag lyxade jag till det lite, lite med laxpytt t.ex.

Vi storhandlade idag och då tog jag tag i kragen och lagade min favoriträtt. Låt oss se vad vår vecka har erbjudit i matväg:

Måndag: Panerad fisk med kokt potatis och egen smögensås.

Enkelt, snabbt och gott!


Tisdag: Korvstroganoff med rucola och couscous.

Även denna dagen blev det något snabblagat. Man kan göra så mycket med falukorv, dessutom passar det jättebra med couscous. Såå gott! Perfekt matlåda-mat.


Onsdag: Laxpytt med romsås


Torsdag: Pizza

Det blev hämtmat denna dag då jag jobbade till 19.30 och var ganska trött. Min pojkvän mådde inte bra heller, så det blev en äggpizza till mig och Husets Special till min kille.


Fredag: Potatisgratäng med köttbullar och bearnaisesås


Lördag: Egna biffar med pommes och bearnaisesås


Söndag: Chili Con Carne

En av mina absoluta favoriträtter! Jag älskar mycket kryddor och stark mat, och här kan jag lätt klicka i en extra tesked sambal oelek och krydda extra, extra.

Vilken dag blev din favorit?

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images