SOCIAL MEDIA

söndag 18 september 2016

Min matsedel v. 37




Måndag: Pulled Chicken gratäng.

En härlig gratäng med italienska influenser där oliver, tomat och rucola stod i centrum för smaksättningen.



Tisdag: Pizza.

Vi orkade inte laga mat så det blev en hämt-pizza tillsammans med vår gemensamma vän.



Onsdag: Pastasallad

Förberedde en snabb pastasallad innan discgolftävlingen som vi sedan kunde äta direkt när vi kom hem. Bra med dessa snabbrätter som man enkelt kan fixa ihop på ett naffs. Hade skivad gurka, tomat, rökt kalkon och en massa härliga kryddor och gjorde pastan krämig med matgrädde och creme fraiche tillsammans med massa ost.



Torsdag: Pulled pork med egengjord sås och kokt potatis.

Min favorit denna vecka! Köpte en härlig bit högrev och lät den ligga i lergryta med BBQ-sås och skivade morötter i lite över 7 timmar på låg värme (100-125 grader). Gjorde en egen sås från BBQ-skyn som blev top notch. Såå gott!



Fredag: Spagetti köttfärssås

Kom hem efter jobb och kände lukten av mat. Min kära pojkvän hade lagat mat och den blev hans goda köttfärssås med riven morötter. Såå gott och perfekt kryddat!



Lördag: Tapas!

Åh, denna matkväll är också en favorit i veckan. Vi åt två olika sorters korvar, heta räkor (väldigt starkt!!), gröna oliver, prosciutto, färskost, ost med örter och lite frukt. Detta kan inte slå fel.



Söndag: Take away

Idag blir det en typisk söndag för oss. Take-away från valfri restaurang! Är väldigt sugen på något asiatiskt ikväll med bland annat friterade räkor. Ibland brukar vi ta lite olika små rätter för att kunna ha variation. Min kille är glad för pizza, men det återstår att se. :-)

Vilken matdag tycker du bäst om?

2 kommentarer :

  1. Jag åt också köttfärssås den här veckan, och pizza... men inga tapas, vilket var synd för det är så gott ju!!

    Så jag skulle välja tapas, alla gånger ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, så gott! :-)

      Ja, tapas klår det mesta alltså. ;-)

      Radera