Fika, matlagning och bönder

oktober 27, 2016

Idag har varit en lugn och fin dag. Jobbade 08-14, åkte hem, åt soppa och mötte upp min väninna på stan för att catcha upp sen sist över en fika. Såå mysigt! Och det är så kul att vi alltid har så mycket kul att prata om och det går inte en sekund utan att jag får kramp i magen av skratt, haha. Bästa var när hon visade klipp på ett kul TV-program som hon brukar följa och mina magmuskler fick arbeta ska jag säga, haha! En jättemysig fika och en höstig promenad fick avsluta vår träff.

Lagade något enkelt ikväll och det fick bli korvgryta med smak av curry och en fet sallad till det. Jag har aldrig varit så mycket för sallad, men nu ska det bli ändring på det! Det är inte det att jag inte har något emot sallad, för jag älskar grönsaker, men av någon obeskrivlig anledning så har det bara blivit noll grönsaker på tallriken tidigare. Men en god sallad med mozarellaskivor är top notch!

Kommer nog lägga upp receptet på min matblogg inom kort. ;-)

Resten av kvällen har spenderats i sängen med gamla laptopen framme och kollat på  Bonde Söker Fru. Ett sådant mysigt program. Så äkta. Så "bonnigt".

Så här ska jag gosa och fixa en kopp te innan jag somnar. Hoppas ni haft en skön dag ni med, och du... fredag i morgon! ;-)

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images