Senaste bra filmer jag sett

oktober 25, 2016

Jag älskar att se på film, speciellt nerkrupen i sängen med min kille innan läggdags. Så det har blivit en hel del filmer de senaste sex åren tillsammans. Och nu när det är höst och närmar sig vinter så blir det ännu mer filmer. Det var någon gång jag la ut ett inlägg på FB och frågade om bra skräckfilmer och poängterade "förutom de jag redan sett (precis som de vet, haha)" och fick en DRÖS med filmtips. Tyvärr hade jag typ sett alla rekommenderade filmer. Men jag uppskattade tipsen såklart.


Men ibland är det svårt att hitta riktigt bra filmer och nu tänkte jag rekommendera några bra filmer som är värda att se. Nu kör vi!


Swiss Army Man (Äventyr/Komedi/Drama)
- En väldigt udda, konstig och knäpp film med en massa "wtf-moments" men samtidigt så rolig och konstigt kärleksfull. Daniel Radcliff är en av rollerna i denna film och han spelar jäkligt bra. Bara... se den! Klicka in här för att läsa mer om filmen.


The Intern (Komedi)
-  Tror jag har tipsat om denna innan men tipsar igen i så fall. I början var jag lite skeptiskt till denna film, men jag och min syster var över hos mig en kväll och vi hade en sleep-over och var sugna på en "feelgood" film och valde den här. Och den var faktiskt bättre än förväntan! En så gullig, varm och fin film om 70-åriga Ben (Robert De Niro) som tröttnat på livetsom pensionär och som börjar som praktikant på en nätbutik för mode som drivs av Jules (Anne Hatteway).


Wild (Äventyr/Biografi/Drama)
- Ännu en film jag länge velat se men inte velat för jag tänkt att den liknar för mycket Into the Wild, men så en kväll så såg vi faktiskt på den och den var ok!

Den är baserad påCheryl Strayed's biografi där Reese Witherspoon spelar huvudrollen och handlar om att hennes mor har gått bort och hon beslutar sig för att lämna sitt destruktiva liv och ger sig ut på en ensam vandring på tusen mil längs Pacific Crest Trail i Kalifornien för att utmana sig själv både psykiskt och fysiskt för att hitta sig själv.


Mr. Church (Drama)
- Denna film såg jag för inte så längesedan och denna ska ni helt klart se tycker jag. Den handlar om en unik vänskap mellan en anställd kock Henry Joseph Church (Eddie Murphy) och en liten flicka vars mor har cancer. En riktigt fin och vacker historia och så intressant att se utvecklingen av deras relation och hur livet mellan de båda förändras och utvecklas.

You Might Also Like

1 kommentarer

  1. Åh, ville gilla the intern! och den var bra! Men manuset blev så konstlat ibland. Men ändå mysig film! :)

    SvaraRadera

Like us on Facebook

Flickr Images