SOCIAL MEDIA

måndag 24 oktober 2016

Tvårätters på en måndag


Efter jobbet idag var jag så sugen på att laga en riktig höjdarmiddag för mig och min pojkvän. Det blev till och med en tvårätters-middag! Vi startade med sparrissoppa med en klick creme fraiche och räkor som förrätt och till huvudrätt blev det lasagne. Sparrissoppan är riktigt mäktig och mättande, så två slevar räckte gott och väl. Jag tog inte så mycket lasagne heller så nu är jag proppmätt och nöjd.

Kul att lyxa till det även på måndagar. Matlagning är verkligen som terapi för mig och jag skulle lätt kunna stå framför spisen hela dan. Nu ska jag fortsätta lyssna på John Mayer och surfa runt lite innan vi kryper ner i sängen och kollar på fortsättning av filmen vi började se igår, The Shallows. Ha en go' kväll!

HÄR hittar ni receptet till sparrissoppan, så enkelt och gott.

1 kommentar :