SOCIAL MEDIA

måndag 7 november 2016

Fem konstiga fakta om mig

För mig är det fullkomligt normalt, men i vissa ögon kanske det ses som konstigt, haha. Men vi kör en lista på fem konstiga fakta om mig.



1. Ända sen jag varit liten har jag alltid haft väldigt, väldigt, VÄLDIGT kalla fötter och har alltid sovit med strumpor på. Vissa kvällar är mina fötter så kalla att jag har ONT i dem, det liksom värker av kylan. Någon gång har det hänt att jag glömt dra på mig sockor, då har jag värmt dem under min pojkväns ben (Obs! Inte uppskattat för fem ören, men skönt för mig, haha), men det lindrar något sådär i alla fall.

2. Jag tycker om mat, men ibland får jag sjuka cravings på konstiga "rätter". Typ ris och brunsås med salt på eller äggröra blandat med pommes som jag hackar ihop i en röra. Och sweet chili sås passar typ till allt!

3. Jag måste alltid känna på ytterdörren antingen 9 eller 11 gånger när jag har låst den, bara för att försäkra mig att den är låst. Detta beror på att jag en gång för två år sedan i vår förra lägenhet trodde att jag hade låst, får ett samtal av min pojkvän en halvtimme senare som hade kommit hem och såg att ytterdörren var på glänt. PANIKEN som uppstod!! Så nu är jag extra noggrann med att dörren är låst. Att jag sedan fått dille på att dra i handtagen så många gånger är bara konstigt.

4. Jag är en väldigt ordningsam och noga med att ha rent och fräscht hemma. Jag har väldigt svårt att lämna brödsmulor kvar på diskbänken efter att jag t.ex fixat ihop några mackor på morgonen. Det måste bort helt enkelt. Men jag börjar bli lugnare när det gäller det nu, haha. När vi har främmande över så tänker jag inte direkt över det utan jag vet om att vi kan ta det efteråt.

5. Jag är en extrem känslomänniska (även kallad HSP=High Sensitiv Person). Ibland är det som jag även känner andras känslor. Om någon berättar något till mig och även om jag inte varit i samma situation så lever jag in i historien och känner personens känslor så pass mycket att det känns väldigt intimt och personligt. Jag kan till och med bli så glad att jag kan börja gråta, det kan vara om någon är genuint snäll och trevlig mot mig så känns det som det exploderar av känslor i min kropp.

Ibland känns det som hela universum existerar i lilla mig. Jag är även väldigt uppmärksam på andra människor tonfall, ansiktsuttryck och kroppsspråk och kan lätt tyda en annan människa. Jag kan lätt skanna av hur en människa är genom ett enda möte. Vissa stunder kan jag knappt styra mitt humör. Det är inte ofta jag är arg, men blir jag det... då är jag ARG! Som sagt, jag är väldigt extrem när det gäller att både känna, känna av och motta känslor.

Skicka en kommentar