Hänt i helgen

november 26, 2016

I fredagskväll stack jag ut med mina kära kollegor på stans godaste thai-restaurang. Åt supergoda vitlöksmarinerade jätteräkor med grönsaker. Såå gott! Jag och min pojkvän brukar äta där, men jag har alltid fegat och kört på min klassiska rätt: röd curry med kyckling. Men nu vet jag att denna rätt är fantastisk, så det ska jag prova igen. :-)

Efter middagen stack vi vidare och tog en drink tillsammans. Men jag och min ena kollega var så trötta så vi stack hem vid 22.30. Skönt att komma hem i lagom tid, då vi båda skulle jobba 07-14.20 dagen efter (idag).
Idag hämtade jag ut våra gardiner som hade kommit. Lite konstig kvalité, men det såg ganska bra ut ändå. Får kanske vänja mig bara. Köpte även en tjusig ljusstake i form av ett hjärta som passade perfekt i sovrummet.

I eftermiddags åkte jag och min pojkvän hem till min bror för att äta middag. Han bjöd på sin signaturrätt: ärtsoppa med egenbakat bröd. Såå gott! Han hade förberett dagen innan och körde igång koket kl. 13.00 idag. En lång process att göra god ärtsoppa.

Hade skitroligt med god mat, kortspel och asgarv i några timmar. Kul att vara så sjukt barnslig att man nästan tappar fattningen, haha. Är fortfarande i matkoma och är sjukt trött efter tidiga mornar/långa dagar hela denna vecka och efter dagens jobb. Så ska ta det lugnt med ett glas vitt och gå och lägga mig inom kort.

I morgon kommer dag 04 på 30-dagars bloggutmaning: "Mitt senaste köp". Jag har valt att lägga det i morgon då jag kan passa på att ta bättre bilder när det är ljust. Håll utkik! :-)

You Might Also Like

2 kommentarer

  1. Åh, älskar att asgarva till kortspel och goda vänners lag <3 <3

    SvaraRadera
  2. Så gott med ärtsoppa!

    Svar: Ja, visst är det roligt att shoppa, älskar det! Så länge man har råd. Kommer senare!
    Tack skall du ha :D

    SvaraRadera

Like us on Facebook

Flickr Images