SOCIAL MEDIA

tisdag 8 november 2016

Just do it

I eftermiddags var jag ju och tränade med min syster. Har varit lite dålig på träningen och inte varit på gymmet på en vecka nu, så det kändes skönt att sticka dit efter jobb och kötta järnet. Och det känns alltid roligare med en träningspartner, för min syster är väldigt bra på att peppa, motivera en och visar gärna nya träningsövningar jag aldrig provat tidigare.

Jag har faktiskt börjat se lite resultat på mina armar och ben när jag kollat tillbaka och jämfört bland tidigare foton. I got a small lump on my arms, haha! Det gäller bara att kämpa på och gå till gymmet/träningen även om det "tar emot". Tänk dig känslan efteråt!

Jag såg på Vetenskapens Värld igår och de tog bland annat upp att koncentrationsförmågan ökar när man konditionstränar. Men inte bara det, det har forskats om att man blir smartare t.om! ;-) Adrenalinet ökar och triggar igång ämnen i kroppen. Vilket är ju ganska självklart, träning och förbättrad kondition är bra för en helt enkelt.

Det behöver inte vara så länge du behöver träna. 20 minuter räcker. En powerwalk/jogging i naturen är ett bra exempel om man inte vill träna någon sport eller gå på gym. Det krävs så lite, men gör så mycket! Tänk så lite tid, av all tid du har, som du kan lägga ner på att träna och ändå kan det göra skillnad.

Så veckans motto är: "Don't think. Just do it!"

Skicka en kommentar