Matvecka 44

november 07, 2016

Denna matvecka har varit en av de roligaste på länge! Jag har verkligen gått all-in på att leta fram olika recept för hela veckan, handlade alla ingredienser på måndagen och inte vikit mig för fem öre utan hållit mig stenhårt till mina sju recept. Jag har även tagit några recept som jag velat lite över och som jag varit lite skeptiskt till, men som har blivit så sjukt bra!

Fyllda paprikor och mina biffar är typ mina signaturrätter men rätterna på onsdag, torsdag och lördag hade jag inte gjort tidigare och det blev fantastiskt gott! Rätter som jag definitivt kommer göra om, helt klart.

Måndag: Pytt i panna med stekt ägg

Tisdag: Pizza

Onsdag: Kyckling i jordnötssås med ris och fetaost/tomat-sallad

Torsdag: Mustig höstig kycklinggryta med smak av timjan

Fredag: Köttfärsbiffar med klyftpotatis, kantarellsås och kokta morötter

Lördag: Kycklinggryta med dijonsenap och dill

Söndag: Fyllda paprikor med mustig och smakrik tomatsås

Ett smart tips är att förbereda helgen innan veckan startar och skriva upp vilka recept man ska laga och en inköpslista över vad som ska handlas. Och glöm inte att gå till affären med mat i magen, annars är det lätt att improvisera och man tar oftast "skitsaker" som egentligen inte behövs. Och HÅLL DIG TILL INKÖPSLISTAN!!! Okej om du har glömt något du veeeerkligen behöver, men jag menar att du ska undvika "skitsakerna".

Du kommer förvånas över hur smart och hur ekonomiskt detta egentligen är. Dessa maträtter för denna veckan kostade bara ca 340:-. Helt galet prisvärt!

Så prova gärna och du kommer tacka dig själv att du tog din tid att förbättra din ekonomi men även din vardag.

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images