Helgens 10 bästa

december 25, 2016

Nu är det dags att resumera jul-helgen och lista vad som har varit bäst detta årets julfirande. Då kör vi:

1. Lugnet. Det har verkligen varit skönt och välbehövligt med lugn och ro efter denna veckans arbetsvecka. Har verkligen kommit i ro och kunnat slappna av.

2. Sällskapet. Ja, vad ska jag säga mer än underbart! Min bonusfamilj är fantastisk och de har verkligen tagit oss med öppna armar som vanligt. Har även videosamtalat med min familj, vilket har också varit mys!

3. Julmaten. Åh, härliga julmat! Det bästa på bordet är Janssons, prinskorvar och ägg.

4. Genomtänkta julklappar. Egentligen är bara sällskapet det viktigaste för mig på julafton, men självklart uppskattar man alla de fina julklappar man fått. Allt har varit så fint och jag är glad för varenda en. Tack så mycket alla!

5. Vår friska promenad. Det var riktigt härligt att starta julhelgen med en rejäl promenad i solen med friska fläktar. Tog en massa härliga foton som jag ska dela med er. Verkligen uppfriskande och välbehövligt.

6. Kattmynta till katterna. Det var himla kul att se katterna bli så galna över sina kuddar som var fullproppade med mynta. Lille slet och hade sig på soffan. Vilka monster de blev!

7. Filmkvällar. Vi har hunnit med två filmer denna helg. Sånt här är mys!

8. Alla fikapauser. Helgen har varit fylld med fika som vanligt. Det har bjudits på lussekatter, pepparkakor, ris alá Malta (men jag fick något annat) och gröt m.m.

9. Samtalsämnen. Vi har pratat om allt från världsproblem till katter och ålfiske. Blandade samtalsämnen är vi bra på och inga frågor eller samtal är dumma nog.

10. Sanna Nielsen som julvärd. Åh, hon var ju såå duktig! Jag blev verkligen tårögd när hon berättade om sin skolgång och att man duger som man är. Det träffade rakt in i hjärtat.

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images