SOCIAL MEDIA

onsdag 21 december 2016

Jordgubb i champagne

Detta är nog den godaste chokladen jag vet! När jag var yngre var jag nästintill "besatt" av choklad och kunde lätt kunna äta upp en hel sån här kartong på knappt tio minuter. En Aladdin-ask kunde även den lätt tömmas (nu avskyr jag Aladdin). Men sen 6-7 år tillbaka har jag inte haft den här ständiga sötsuget som när jag var liten. Äter helst väldigt mörk choklad, gärna 80% och uppåt (blockchoklad, yes!), men ytterst lite. En liten bit räcker, sen är det för mycket. Sötsuget finns liksom inte. Men just den här chokladen är såå god. Älskar marsipan dessutom.

Fick chokladen av min mamma som känner till mina favoriter sen yngre dar. Så gulligt! :-) Men en liten bit choklad till kaffe är gott! Men sån här "onödigt socker" ska man helst hoppa över när man vill ha nåt att tugga på eller som snacks. Skivade morötter och gurka med dipp är gott det med!

Vad är din favoritchoklad?

Skicka en kommentar