Jul-listan 2016

december 05, 2016

Pepparkakor eller lussebullar?
- Hmm... de båda har sin charm. Men ska jag välja så väljer jag pepparkakor.

Skumtomtar eller knäck?
- Knäck! Tycker om choklad (men inte i stora mängder). En bit knäck till en kopp kaffe kan vara gott!

Ischoklad eller marsipan?
- Marsipan alla dagar!



Köttbullar eller prinskorvar?
- Åh, jag ÄLSKAR prinskorv!

Finns det något du vill göra mindre av denna julen?
- Stressa mindre och bara va'. Känner ingen stress alls dock, så det börjar bra!

Vilket färgtema tycker du passar bäst på julen?
- Det är det klassiska: rött, vitt, grönt och grått.

Leker du i snön, åker pulka eller bygger snögubbar?
- Så for det börjar snöa så ska vi ut och göra snögubbar, helt klart! Jag älskar snön. Man uppskattar det mer när man bor nere i Skåne då en snöfylld vinter är nästan sällsynt här nere, haha. Grått, slask och regn är dominerande under december/jul.



När öppnar du dina julklappar?
- Det är lite olika. Men det brukar vara efter julmiddagen då man kan slå sig ner på soffan, mätta och belåtna och dela ut julklappar till varandra. Vi kommer även ha julklappsleken med min familj en helg och vara hos svärmor/hennes man under julen, så det blir två jul-firande.

Hur är din jul?
- Som jag skrev ovan så ska vi fira med min pojkväns mor och hennes man + katterna. Ska bli riktigt mysigt!

Julkorv eller julskinka?
- Julskinka med senap.

Lax eller sill?
- Mmm... lax såklart!

Revbensspjäll eller Janssons Frestelse?
- Åh, måste jag välja!? Så gott ju! Men okej då, Janssons Frestelse. Min mammas Janssons är "to die for"!


Paradis eller Alladin?
- Inget av det faktiskt.

Sylta eller leverpastej?
- Sylta med rödbetssallad/rödbetor på macka är bäst.

Glögg eller julmust?
- Julmust.

Ris a la malta eller risgrynsgröt?
- Urk! Inget av det.

Äppelmos eller senap?
- Senap, helt klart.


Hemma eller borta?
- Svårt. Det beror på, men vi är alltid bortbjudna hos familjen.

Ge eller få?
- Att ge bort en present till någon är det bästa jag vet. Jag älskar spänningen och den där överraskande känslan de får när de ska öppna sina paket.

När tycker du det är dags att pynta?
- Veckan innan första advent. :-D

Blir du oftast mätt när julen är slut eller vill du ha mer jul?
- Nej, jag vill ha MER JUL! Gärna i typ två-tre månader. Please.

Vad brukar framkalla mest stämning under julen/december?
- Julmusik, tända stearinljus, glögg och värme.

Vad är viktigaste på julen?
- Att man får umgås med sina nära och kära och att ingen är ensam. Det viktigaste är att man omger sig med de man älskar.

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images