SOCIAL MEDIA

lördag 3 december 2016

Stearinljusfabriken, macarons och lussekatter

Först och främst vill jag bara tacka för alla fina och gulliga kommentarer som dimper ner. tusen tack ska ni ha!

Igår åkte vi upp till Båstad för att hälsa på Gunnel och Bruno. I morse blev det melodikrysset vid frukostbordet i vanlig ordning. Det fanns sylta på morgonens bord till min stora glädje. Mums! Och såklart rödbetor till.

I eftermiddag åkte vi och besökte en stearinljusfabriken där de stöper alla sina ljus själv på plats. Riktig mysig butik!


Sedan stack vi till Östra Karup och shoppade loss. Jag fyndade två mysiga tröjor och en lång kofta.

Nu ikväll har vi tagit varsin whisky, Gunnel har fixat degen till lussekatter som står och vilar och vi har sett på Go Kväll via SVT play på hur man gör macarons. Jag, min syster och min pojkvän ska nämligen baka det nästa helg (och pepparkakor). Tydligen är det inte så svårt som det ser ut!

Nu ska vi fortsätta vår mysiga kväll med en god stek och sedan baka lussekatter. Trevlig helg!

Skicka en kommentar