SOCIAL MEDIA

måndag 12 december 2016

Migränanfall och julbak

Hej på er! Har haft en hemsk migrän sen i lördagskväll, som eskalerade på lördag och fortsatte till idag. Så jag har inte varit så hemskt bloggsugen utan mest sovit och försökt vila upp mig. Ikväll mår jag betydligt bättre, tack och lov! Migrän är djävulens påfund...

I lördags eftermiddag kom min syster hem till oss för en sleepover + julbak. Det var riktigt mysigt! Vi bakade macarons, som inte blev riktigt som vi hade tänkt oss, haha. De ser ut som platta kakor med något innehåll som gömmer sig emellan. Inte så jättelyckat, men vi slutförde det i alla fall. Vi avslutade vår kväll med en film, som jag somnade till dock. Försökte ha ögonen öppna, men var så trött och ögonen höll på att brännas av trötthet.

Söndagen var mindre bra för min del, vaknade med migrän och ont i ögonen. Vi bakade i alla fall pepparkakor och jag försökte så gott jag kunde. Vi hade jättemysigt trots migränanfall och vi lyckades göra en och en halv stor låda fyllda med pepparkakor med olika färger till kristyren.

Tråkigt att jag skulle må dåligt under dessa dagar. Även om man försöker le och se glad ut så är det svårt att övervinna migrän. Men nu till helgen ska familjen samlas återigen för julklappslek med glögg, bullar och pepparkakor. Ser fram emot detta supermycket!

1 kommentar :

  1. mmmh, så mysigt med glöggumgänge!! Migrän däremot är inget vidare direkt!!

    SvaraRadera