Vinterlistan

december 01, 2016

Jag har hämtat den här listan från Ljuva Julia. Nu kör vi!
 
VAD ÄR DET BÄSTA MED VINTERN?
- Det bästa måste ju helt klart vara när vi julpyntar, julgranen är framme, vinterblomma står i fönstret, ljusgirlanger och blockljus/stearinljus lyser och värmer gott. Och nu när jag har fyllt på mitt te-förråd så är en kopp te och en värmande filt på soffan framför en go film alldeles underbart!
 
VAD KOMMER DU ÄTA I VINTER?
- Inte så stor skillnad till skillnad från andra årstider när det gäller middagar/lunch under vardagen. Men under julveckan och veckan innan blir det en del prinskorvar, janssons frestelse, köttbullar och nybakade bullar.

 
VAD KOMMER DU DRICKA I VINTER?
- Kaffe (som vanligt), värmande gott te och julmust light (inga större mängder, men gott är det!).

HUR KOMMER DU FIRA JUL?
- Jag kommer först fira med min familj helgen innan julafton och ha julklappsleken med glögg, pepparkakor och eget julbak hemma hos oss. Under självaste jul blir det hemma hos svärmor/hennes man + katterna. Ska bli såå mysigt!
 
VAD GJORDE DU VID DEN HÄR TIDPUNKTEN FÖR ETT ÅR SEDAN?
Har gått tillbaka i min gamla blogg och kollat tillbaka och hade ingenting dokumenterat vid denna tidpunkten för ett år sedan, men hittade ett 2/12-15 och då var jag tydligen väldigt trött och skrev såhär i ett inlägg:

"Häller upp kaffe. Ska ta mjölk. Tittar på paketet. Ganska länge, med utmattade ögon.Häller upp i kaffekoppen. Inser sedan att det var visst äppeljuice.. Något trött kanske? Haha!"


 
VILKET ÄR DITT BÄSTA JULPYSSELTIPS?
- Jag brukar inte julpyssla direkt. Eller kan man kalla baka saffransbullar/pepparkakor som julpyssel? I så fall är det mitt julpysseltips!
 
VAD KOMMER DU LYSSNA PÅ I VINTER?
- Lyssnar på min vanliga Spotifylista (typ det senaste som inkommit) till och från jobbet som vanligt, och retro-kanalen på radion när jag är hemma där de även brukar spela lite julmusik.

VAD LÄSER DU?
- Jag brukar inte läsa så mycket faktiskt. Tidningen som dimper ner i hallen då och då, men annars inga böcker eller så.
 

VAD TITTAR DU PÅ?
- Det har blivit en tradition sen jag var liten att titta på "Kan du vissla Johanna" på julafton. Så söt, men samtidigt så sorglig liten historia om en pojke och en farbror han kallar för sin farfar. Älskar den! Sen tycker jag om Ensam Hemma och feel-good filmer.

VAD HAR DU FÖR VINTERPLANER
- Ska ha julbak med min syster en hel helg (lör-sön) och samtidigt ha en sleep-over hemma hos oss. Längtar! Sen blir det julklappslek med hela familjen en lördag. Förhoppningsvis se på kommande Star Wars film. Fira julen med nära och kära.
 
HUR HÅLLER DU VÄRMEN I VINTER
- Fick en superfin halsduk, värmande tjocka vantar och ett tjock pannband av min pojkväns far och hans dam förra månaden som håller mig varm. Har mycket tända ljus här hemma. Det är så konstigt, på morgnarna är det supervarmt och på kvällarna håller jag på att frysa rumpan av mig. Det borde vara tvärtom! Eller ännu bättre: en jämn värme hela dagen, men näää!

Brukar även alltid sova med strumpor på mig då jag har sjukt kalla fötter. Du anar inte... Ibland är jag så kall att det gör ont, riktigt ont.



SENAST KÖPTA PLAGG
- Det är en ljusrosa/grå/lila tunn skjorta jag köpte till trivselkvällen jag hade med mina arbetskollegor.
 
NÄSTA KÖP
- Det blir julklappar! På söndag ska vi inom ett köpcenter och shoppa loss.

VAD SER DU FRAM EMOT JUST NU?
- Ja, det är ju som sagt julbak med syster, julklappsleken och fira jul. Ser även fram emot julveckan på jobb. Det kommer bli sååå mycket att göra, vilket jag älskar! Det har varit sjukt lugnt nu de senaste två-tre månader, så det ska bli härligt med lite tempo och bra stress.
 
Sno vidare den här listan om ni önskar!

You Might Also Like

1 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images