SOCIAL MEDIA

söndag 1 januari 2017

Årsresumé 2016 - Del 1

Nu kör jag en årsresumé av 2016 och samlar det bästa av det bästa.
Januari
Har inte mycket dokumenterat från Januari, men det var en ganska lugn månad och då bloggade jag på en annan bloggportal.

Nöje: Såg på Star Wars The Force Awakens på bio tillsammans med min pojkvän, bror och kompis. Lyckan var total!  Bjöd in min pojkväns far och hans dam på middag hos oss. Torsk i gräddsås med paprika och purjolök. En mysig och fin kväll.

Nytt: Fick äntligen en ny mobiltelefon och började "instagramma" rejält, haha!

Mående: Tittar jag tillbaka så hittar jag inga sjukdagar och mådde väldigt bra.

Mat: Inte så mycket dokumenterat om maten under denna månad.

Februari

Nöje: Alla hjärtans dag spenderades i ishallen med min pojkvän och kära vänner. Det var längesen man åkte skidskor men det var så roligt och mysigt den dagen. Hade en mysig vinkväll hemma hos mig med min fina vän som jag inte hade träffat på hur länge som helst. Årets första semester togs under denna månad och vi åkte upp till Båstad och njöt av sällskap och lugnet. Melodifestivalen startade också.

Nytt: Fick ett våffeljärn på alla hjärtans dag av min kille. Jag blev såå glad! :-)

Mående: Kände mig trött, men glad och under semestern kunde jag vila upp mig och komma tillbaka till jobb i bra form.

Mat: Det blev mycket grytor och jag lagade maträtter jag inte gjort på länge såsom fyllda paprikor och flygande jakob.

Extra: Det snöade och jag var trött på vädret. Idag ser jag fram emot lite snöflingor. Kom gärna tack!

Mars

Nöje: Denna månad började det hända grejer! Köpte gymkort och träningskläder och började träna med min syster. Hade sleep-overs med min syster. Påskhelgen bjöds på kalkonmiddag hos min far, kålpudding hos min mamma och sen åkte vi upp till Båstad och firade resten av påskhelgen där uppe.

Nytt: Det blev en del shopping och förnyade min garderob med tjusiga kläder och skor.

Mående: Mådde toppen och nu när träningen påbörjades kändes det ännu bättre!

Mat: Provade på nya maträtter som t.ex kycklingfärsbullar. Men även denna månaden blev det mycket husman och enkla och goda rätter.

Extra: En gammal kär vän gick bort och det tog ganska hårt på mig. Begravningen var vacker och gråtfylld. En människa som lämnat fina minnen och stor saknad.

April

Nöje: Bästa sleep-overn hittills med min syster! Vi myste till det med ett helt bord med tapas och lite vin och avslutade med en film. Kommer ihåg att det var såå mysigt! Min syster fyllde år och vi firade henne med god mat i mammas stuga. Träningen gick också bra och vi hade inte missat en enda dag. Väldigt duktiga!

Nytt: Årets första discgolf kördes igång igen och det var skönt att komma tillbaka till banan igen.

Mående: Var ganska trött och hängig under vardagarna. Det var mycket jobba, äta och sova denna månad. Men överlag väldigt glad och nöjd.

Extra: Var på endags-utbildning via jobbet i Stockholm. Intressant och lärorikt som alltid. Fick även äta god lunch; fläskkarré med rotmos och sky. Såå gott!

1 kommentar :

  1. Svar: Hon är så gullig! Kommer bli roligt och spännande att se vad man får i allt när "rätt mood" dyker upp =)

    SvaraRadera