SOCIAL MEDIA

söndag 1 januari 2017

Nyårsafton 2016

Vår nyårsafton blev riktigt lyckad och verkligen i lugnets tecken. Min planerade rosa nyårsklänning blev inte riktigt som tänkt. För det första var den 30 cm för lång, bröstsektionen bara hängde och jag såg ut som en rosa bakelse. Men som tur var hade jag beställt en extra klänning just in case och den här svarta satt som en smäck! Stretchig, mjuk och skön.

Kl. 20.00 kom våra gäster - min mor och bror. Min syster och hennes kille kunde tyvärr inte närvara på grund av sjukdom så vi blev fyra till kvällen.

Till förrätt hade jag lagat en varm, mustig och smakrik tomatsoppa serverat med vitlöksbröd. Och jisses så gott det var! Tyckte jag verkligen hade lyckats där. ;-)

Till varmrätt blev det saftig fläskytterfilé med hasselbackspotatis, fräsch sallad och två olika sorters såser (mojo rojo och bearnaisesås). Snacka om njutning på hög nivå!

Så här blev dukningen (minus två platser)! Körde guld, silver och svart.

Det blev som sagt en riktig lugn kväll, vilket var superhärligt. Var ganska trött också då jag hade gått upp 05.30 den morgonen för att jobba till 14.20. Vi löste även ett nyårsquiz där vi hade förberett fem frågor var, sedan högläste vi alla våra enskilda frågor i turordning. Jag och min pojkvän hade köpt en present till vinnaren, men eftersom han vann så fick min mamma och bror dela på vinsten, vilket var helt perfekt då vi hade köpt två glasmuggar med inbyggd sugrör i. Så de fick varsin.

Efter nyårsquizet körde vi igång ett parti Yatzy. Kvällens vinnare skulle även bli årets mästare i Yatzy, haha. Och vinnaren blev även denna gång min pojkvän. Sedan stod vi på balkongen och korkade upp en flaska champagne medan vi tittade på alla fyrverkerier. Vi har verkligen en perfekt utsikt från vår balkong. Natten avslutades med random kast med fem tärningar (vi skulle se om någon fick Yatzy på första kast), sen tackade gästerna för sig och vi kröp ner i sängen. Perfekt avslut på 2016. Synd att min syster/hennes pojkvän inte var med, men sjukdom kan man inte rå för.

Hoppas ni också haft en fin nyårsafton!

Skicka en kommentar