SOCIAL MEDIA

onsdag 11 januari 2017

Tips! Två bra design/redigeringsprogram

Alla har inte Photoshop eller liknande redigeringsprogram och ibland kanske man bara vill redigera sina bilder snabbt och enkelt, men man vill ändå att resultatet blir bra. Så här kommer två tips på två olika online designprogram som jag tycker är himla bra:

» Canva
Ett designprogram där du kan välja mellan olika layouts/mallar för att skapa personligt CV, att-göra listor, bloggheaders, inbjudningar, omslag till youtube, visitkort m.m. m.m. Användningsområdena är väldigt breda. Här finns en hel del gratis, men det går även att köpa andras design o.sv om man vill bredda ännu mer. Jag har jag använt canva nu i snart ett halvår och jag älskar det!


» Befunky
- Detta program är mer ett redigeringsprogram till dina bilder. Här finns massor av olika filter och effekter du kan använda till dina bilder. Ett väldigt smart sätt och bra program om du vill göra en snabb redigering på dina bilder till din blogg eller liknande. Befunky har jag använt länge och tycker det är väldigt bra, smidigt och enkelt att lära sig. Tummen upp, verkligen!

Skicka en kommentar