SOCIAL MEDIA

söndag 12 februari 2017

Filmtips

Det har blivit en hel del film under min semester denna vecka. Jag älskar att krypa ner i soffan med en stor gosig filt och hundra kuddar (okej, typ 4-5 stycken då) och se en bra film tillsammans med god snacks och dryck. Här kommer två superbra filmer som jag varmt kan rekommendera!


The Help. Alltså, den här filmen fick mig att både gråta, skratta och gömma mig under filten. Den får en att reflektera över att vi alla är lika värda oavsett färg på huden eller var vi kommer ifrån. Jag har inte tyckt om Emma Stone som skådespelare tidigare, men här fick hon mig att ändra min synpunkt totalt. Hon spelar ruskigt bra! Kolla in trailern för att få lite mersmak, och sen titta på filmen! Det är så värt det, jag lovar. Bästa filmen jag sett på länge.

Betyg: 9/10


The Passengers. Först trodde jag det skulle bli en riktig action/sci-fi/bombastick-rulle, men den var väldigt välgjord, lugn, stundtals komisk och dramatisk. Jag tyckte om den väldigt mycket i alla fall! Men jag ville ha mer djup, mer djupdykning i deras "tidigare" liv. Men annars var den väldigt bra. Helt klart sevärd!

Betyg: 7,5/10

Skicka en kommentar