Rensa och släng

februari 22, 2017

Idag har jag varit hurtig och alert. Passade på att rensa i min byrå/en liten del av garderoben (där jag också har två hyllplan med kläder, resten är min pojkväns space). Skönt att rensa och plocka bort kläder man knappt använder eller inte kommer använda.

Har fortfarande en hel del kläder, men jag har gjort av med EN HEL DEL kan jag lova. Men nu ser det organiserat och alla kläder är vikta (undra hur länge detta kommer hållas, haha).

Som ni ser, tre fullproppade påsar fyllda med kläder. Funderar på att skänka bort allt och/eller fråga min syster/vänner om de vill ha något. Bra när man kan skänka bort sånt som man inte vill ha längre. Förutom klädrensning så har jag dammsugit hela lägenheten, moppat golven, vikt gårdagens tvätt, diskat och dammat ytor. Och allt detta innan kl. 12. Yes!

Skönt, nu ska jag bara njuta av dagen.

You Might Also Like

2 kommentarer

  1. åh men gud, kan ana känslan efter den där rensningen. En sorts lättnad :) tycker absolut du ska höra med någon vän eller så, de kanske uppskattar grejerna däri massor. Fick plagg av en kompis en gång och det var som julafton.

    Svarar på din kommentar här för den var så vettig: ​​JA MEN EXAKT!! det handlar inte om att vara "känslig" och gråta av fåniga filmer, hela mitt liv är liksom präglat av att jag är HSP-ig. Inte bara på ett dåligt sätt men det är alltid med en.. Och hallå, hur glad blev jag inte nu!? Tack snälla. Och detsamma <3<3​

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, en lättnad utan dess like! Riktigt skönt att bli av med sånt man inte behöver eller använder. :-)

      Ja, precis! Det är inte så "enkelt" eller vanligt som man tror, det är ännu djupare än så. Det är nog därför jag inte pratar om det alls (eller väldigt, väldigt sällan, och mest till mina närmsta) för det blir lätt missförstått eller så förstår de inte. Är tacksam över att jag har en pojkvän som förstår mig till fullo och vet hur jag funkar. :-) Vi ska vara glada och stolta att vi är som vi är, vi HSP:are. Heja oss! <3 <3

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images