Kvällslistan

mars 13, 2017

 När går du och lägger dig på kvällen?
- Det varierar väldigt mycket eftersom jag har tur att jag har varierande arbetstider, men oftast kryper jag ner i sängen runt 22.00, 23.00 är maxgränsen.

Vad är det sista du gör på kvällarna?
- Avslutar gärna kvällen med att kolla ett-två avsnitt av Vänner i sängen.

Hur lång tid spenderar du i badrummet varje kväll?
- På kvällarna vill jag att det ska gå så fort som möjligt, för då vill jag bara krypa ner i vår sköna säng. Men ungefär 15-20 min kan jag tänka mig att det tar. Då blir det att rengöra ansiktet, smörja in mig med ansiktskräm, gå på toa, borsta tänderna och borsta håret.

Är kvällsfika viktigt?
- Vi brukar äta ganska sent de flesta vardagskvällar då jag är hemma 18.30 så kvällsfika hinns inte riktigt med. Men när vi är och hälsar på min pojkväns mor/hennes man så är det obligatoriskt med kvällsfika, gärna en kopp kaffe/te och kaka.

Är du kvällstrött?
- Ja, jag brukar bli väldigt trött vid 21-22 tiden, men det varierar ibland, men för det mesta är jag kvällstrött och tycker om att lägga mig i god tid när jag ska jobba dagen efter.

Vad har du för kvällsrutin?
- Åh, det är så himla olika. Men kommer jag hem sent och har jobbat till stängning så är middag det första jag gör när jag kommer hem, äter ibland vid TV:n, umgås med min pojkvän och pratar om dagen som varit, sedan slösurfar jag och kollar bloggar eller zappar TV.

Sedan tvättar jag av mitt smink, smörjer in mig med ansiktskräm, går på toa, borstar tänder, tar p-piller, kopplar in mobilen på laddning, se kör jag igång ett avsnitt med vänner och kryper ner i sängen med kanske en kopp te. Tycker om att varva ner innan jag somnar.

Hur ser en perfekt kvällsstund ut?
- Det beror ju på vilken årstid det är också. Men just nu tycker jag om när vi lagar mat tillsammans, dukar upp i köket och har mysigt med tända ljus, kanske skålar med gott bubbel. Sedan hyr vi en film (antingen på hemmakväll eller via xbox) med lite god snacks, håller handen och har mys tillsammans. Sedan kanske avslutar vi med ett parti Yatzi eller annat sällskapsspel.

Hur går du klädd på kvällen?
- Jag tar gärna på mig leggings eller skönare/mjuka/lediga byxor som inte sitter åt och en lång kofta på mig. Tycker det är så skönt att vara ledigt klädd på kvällarna.

Vad är det bästa med kvällen?
- Att jag kan varva ner, stänga av och "bara vara". Tycker om att gotta ner mig under en filt, med en varm kopp te och mysa. Ingen stress eller oljud.

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images