Top Social

"Throw kindness around like confetti"

Min matvecka v. 11

måndag 20 mars 2017
Måndag: Spagetti med köttfärssås
- Enkelt, gott och perfekt måndagsmat när man är trött efter jobb. Dessutom bra till matlådor till jobb dagen efter.

Tisdag: Broccoli-och chorizo/salami paj
- Omg, så gott! Det är nog min bästa mat-paj jag gjort på väldigt länge! Den måste du prova göra!

Onsdag: Fyllda paprikor
- Mmm... min specialare med min tomatsås som är: to die for!

Torsdag: Kebabtallrik
- Vi orkade inte laga någon mat så det blev hämtmat denna kväll. Var sugen på kinamat, men gjorde min kille glad genom att ta en kebabtallrik så han kunde ta en kebabrulle, haha.

Fredag: Lasagne
- Mhm! Inget slår en riktig mastig, krämig och fet lasagne. Många lager med lasagneplattor, massa massa ost och så hel del mastiga kryddor i köttfärsen.

Lördag: Korvgryta med ris
- Bjöd vår vän på middag denna väll. En väldigt enkel men såå god korvgryta. Äskar när man känner en hint av hetta från sambal oelek och paprikakryddan.

Söndag: Kina-mat.
- Sista dagen i veckan = hämtmat. Tycker om att ta "fyra små rätter" för då får man lite av varje. Annars tar jag gärna någon stark kycklingrätt eller kyckling i röd curry.
Post Comment
Skicka en kommentar

Auto Post Signature