SOCIAL MEDIA

onsdag 15 mars 2017

Morgonlistan

När går du upp?
- Eftersom jag har väldigt varierande arbetstider så är det väldigt olika från dag till dag. Men börjar jag 07.00 en morgon så går jag upp 05.30, börjar jag senare (typ 12.00) så går jag upp 08.30/09.00. Har jag en ledig dag så går jag ibland upp med min pojkvän kl. 06.00 för att få ut mer av dagen, eller så unnar jag en sovmorgon till kl. 09.00

Vad är det första du gör varje morgon?
- Tvättar mitt ansikte för att vakna till, tar en kopp kaffe och "lallar" runt i typ 5-10 minuter i morgonrock, sminkar mig 15 min, klär på mig och äter frukost.

Hur lång tid spenderar du i badrummet varje morgon?
- På vardagar 15 min smink, 5-7 min dusch. På helger några minuter längre.


Är frukost viktigt?
- JA! Jag måste, måste ha frukost på morgonen, annars klarar jag inte riktigt av dagen. Gärna en kopp kaffe och två äggmackor, eller ägg och bacon.

Är du morgontrött?
- Njaaeeoo... Vissa dagar är jag mer piggare än andra. Men jo, jag skulle nog säga att jag är ganska morgontrött, men så fort jag tvingar mig själv upp och solen är framme så är det inga problem.

Vad har du för alarm?
- Hahaha! Jag har en skitstörig skrikande melodi med minions. -"Har du inte bytt alarmsignal ännu?" har min pojkvän undrat, haha. Jag får väl göra det... snart... i framtiden någon gång.


Hur ser en perfekt morgon ut?
- När man är ledig, går upp innan kl. 08.00, slår igång radion (retro-klassiker), brygger kaffe, tvättar av ansiktet, läser tidningen i väntan på kaffe, dricker kaffe och sätter sig på balkongen med solen i ansiktet och njuter av fågelkvitter. Gör en riktig brakfrukost till mig och min kille, gärna äggröra och bacon.

Vad är det bästa med morgonen?
- Att man aldrig vet vad dagen har att erbjuda, att det är en ny start på en ny dag.

Hur går du helst klädd på morgonen?
- Först och främst, min morgonrock. Annars brukar jag gärna klä på mig så fort som möjligt på vardagar.

2 kommentarer :

  1. din perfekta morgon är verkligen perfekt!! Såååå perfekt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! ;-) Inga "krussiduller" eller något märkvärdigt, bara en skön start på morgonen i sin egen takt. <3 <3

      Radera