SOCIAL MEDIA

onsdag 29 mars 2017

Prio i kylen

Jag älskar att laga mat, och jag älskar att handla mat. Jag spenderar mest pengar på mat faktiskt, men inte så mycket "spontan"-shopping, utan brukar skriva ner maträtter för veckan, veckohandla på måndag eller tisdag och utgå från min lista. Sen finns det ju basvaror/prio som jag måste ha i kylen och som jag oftast handlar.

Dessa är mina prio/måsten i vår kyl/frys:

  • Ägg
  • Purjolök
  • Mjölkfritt smör
  • Laktosfri mjölk
  • Falukorv
  • Grädde
  • Laktosfri matgrädde
  • Laktosfri creme fraiche (gärna minst 4 burkar)
  • Broccoli
  • Potatis
  • Pasta (har förälskat mig i bönpasta, såå gott!)
  • Någon form av fisk
  • Passerade/krossade tomater
  • Kaffe
  • Köttfärs
Det är detta jag alltid börjar med att handla, sedan blir det ju ingredienser till diverse maträtter som lagas i veckan dessutom. Vad är dina måsten i kylen?

Skicka en kommentar