SOCIAL MEDIA

söndag 2 april 2017

Min matvecka v. 12

Den här veckan har innefattat en hel del hämtmat och enkla rätter då jag inte mått helt hundra (kanske har märkts på bloggens dåliga uppdatering) och bara velat ha mat fort, fort, fort. Måndag, tisdag och onsdag har varit mina favoriter.

Måndag: Kycklingburgare
- Vi var sugna på hamburgare och hittade dessa kycklingburgare i frysdisken och det var såå gott! Härligt krispigt med två olika sorters ost (emmentaler och cheddar), en syrlig sås, jalapeno-dressing, ketchup och vitlökssås.

Tisdag: Torsk i örtkryddad gräddsås
- En av våra "hemmafavoriter" med en sjukt god gräddsås. Hällt i grädde över torsk i en ugnsform som jag kryddat med örtkrydda, några klickar smör, färsk persilja och lite salt serverat med egengjord potatismos (alltid hemmalagat!).

Onsdag: Biff stroganoff med kokt ris.
- En superenkel och supergod maträtt.

Torsdag: Spaghetti med köttfärssås
- Min kille överraskade med att göra sin fantastiskt goda köttfärssås där han har i riven morot och lite hetta från paprika och sambal oelek.

Fredag: Varma mackor
- Orkade inte laga mat denna dag så det blev något enkelt som varma mackor.

Lördag: Bolognese/familjepizza
- Bjöd in vår vän på pizza och denna gång en stor familjepizza. Tre slicar och jag hade matkoma resten av kvällen, haha. Orkade inte ens lyfta upp min arm.

Söndag: Hämtmat

Skicka en kommentar