Pottskåp & köttbullar

april 17, 2017

Idag har jag varit hurtig, händig och duktig. Åkte hem till min pappa i förmiddags för att förfina ett gammalt pottskåp som jag fått av honom. Så idag har jag slipat och lackat i fyra timmar (trodde det skulle bli längre, haha). Det blev genast en väldigt stor förbättring! Ser ni de mörka kanterna på skivorna och ovansidan är alldeles ljus (slipad). Väldigt nöjd!

Kommer lägga upp före-och efter bilder, (men inte än) och här ser ni hur den såg ut innan. Min pappa skruvade ner handtag och diverse detaljer för att förenkla slipningen. Funderar på att måla den helt i vitt eller bara ovan-locket (som är av på bilden) och låta resten vara original - eller vad tycker du?

Efter att ha strosat runt på pappas trädgård i tre tjocka tröjor och handskar i förbaskat hemsk kyla och cyklat dit och hem i motvind, så kändes det skönt att komma hem i värmen och laga mat. Det blev stora köttbullar i mustig tomatsås serverat med spagetti. Bjöd in vår vän Kristofer på mat och det blev lyckat, uppskattat och såå gott!

Nu ska denna donna (kan man kalla sig själv för det?) lägga sig raklång på soffan, surfa på laptopen och kolla serier resten av kvällen. Tumbs up!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images