SOCIAL MEDIA

måndag 22 maj 2017

En cykeltur till gamla trakter

Kl. 11.00 cyklade vi ner till min pappas firma för att pumpa våra cyklar och göra oss redo för vår cykeltur. 11.15 startade vi och åkte ut på landet till våra gamla barndomstrakter, till byn där vi bodde och växte upp som små. Vårt gamla hus ser helt annorlunda ut och de har verkligen rustat upp huset till fullo. Kul att få tillbaka lite barndomsminnen.

Rapsfälten är helt underbara och jag älskar kontrasten mot den blå himlen. Det blev en härlig, småblåsig, men varm cykeltur. Vi kom fram efter 35-40 min kämpande och satte oss på en gräsplätt någonstans och åt varsin tunnbrödsrulle med köttbullar och rödbetssallad som jag hade fixat i morse. Såå gott! Satt där i några timmar innan vi begav oss hem igen.

 Var tvungen att ha på en stickad, varm pannband pga mina känsliga öron som har svårt att tåla kyla. Så värt det.

Efter cykelturen åkte vi inom mors stuga och hängde en stund i solen innan vi gjorde några ärenden i stan. Nu är jag ganska slutkörd i benen och efter denna värme. Ska bli skönt att njuta resten av kvällen på soffan med balkongdörren öppen och en fläktande fläkt.

Skicka en kommentar