Ett foto i timmen

maj 17, 2017

Från en ledig dag. Måndag 15/5-17 Vad gör jag på en ledig dag egentligen?

Kl. 06.00 - Stiger upp och tar en kopp kaffe på balkongen och njuter av dagens första solstrålar. Börjar dessutom veckan med att vara ledig.

Kl. 07.00 - Byter sängkläder, bäddar sängen och diskar.

08.00 - Sminkar mig och dricker kaffe mellan varven.

09.00 - Äter frukost och kollar tv. Äggmackor med kaviar är bästa frukosten tycker jag! Allt med ägg dvs.

10.00 - Är man ledig så får man ta powernaps när man vill, så passade på i 45 min. ;-)

11.00 - Promenerade ner till stan och handlade växter och skönhetsprylar på kicks. Härligt väder när man varken behöver tjock jacka eller tröja på sig.

12.00 - Lagade och åt fiskbullar med kokt potatis. Antingen avskyr man det eller så älskar man det. Och jag älskar fiskbullar, speciellt med kokt potatis eller potatismos. Muuuums!

13.00 - Hängde på soffan och kollade på serier och varvade med att sitta på balkongen i solen.

14.00 - Smörjde in mig med brun utan sol och hängde på soffan och zappade TV.

15.00 - Min kära styvbror Erik kom förbi på kaffe på balkongen och prata ikapp oss sen sist. Vi har inte träffats på flera månader, så det var ett kärt återseende. :-)

16.00 - Erik var fortfarande kvar och min pojkvän kom hem efter jobb. Jag bjöd på en budapesttårta som min pappa hade gjort. Oh. My. God. Såå god!

17.00 - Surfade lite på datorn och la in lite bilder från idag.

18.00 - Lagar mat och dansar i köket till 60-tals klassiker såklart!

19.00 - Det serverades korvgryta med paprika, ärtor och broccoli med pasta. Åt mat i vardagsrummet och kollade på dr.Phil. Konstiga gäster som medverkar i hans program alltså, haha.

20.00 - Kollar på Vetenskapens Värld.

21.00 - Fortsatt häng på soffan. Surfar, kollar/zappar tv och dricker läsk.

22.00 - Gör mig redo för sängen, kryper ner och slår på ett avsnitt av vänner. God natt!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images