Girls just wanna have sun

maj 14, 2017

Har inte bloggat på en vecka nu och nu är det dags igen! Tänkte passa på att skriva vad som hänt sen senast. Så nu kör vi:

Härliga, underbara söndag. Att det är soligt och varmt idag gör bara det ännu bättre! Tog en svalkande glass med min pojkvän R och vår vän Johan idag och satte oss i parken vid dammen och kollade på ankorna. Hade med mig två brödskivor som vi matade dem med dessutom.

I veckan när jag inte hade med mig någon matlåda till jobbet så gick jag till matbutiken under lunchen för att skrapa ihop en egen sallad på deras ta-själv-salladsbar. Man har så sjukt många olika valmöjligheter, och vad gör man!? Jo, man slänger på allt möjligt som är gott, även om det inte riktigt passar ihop, men vad gör det? God mat+annan god mat=bra kombo. Enkel matematik.

Jag överdriver alltid i salladsbaren. Hellre mer än lite. Vad hade jag i då? Jo, det blev; krämig pasta, mixsallad, kycklingbitar, räkor, kräftstjärtar, räkröra och en mango/curry-sås, jag tror jag hade något mer men minns inte vad.

I veckan lagade jag dessutom en väldigt stor baconlindad köttfärslimpa med egen gräddsås. Sååå gott kan jag lova! En massa potatis (PS: jag ääälskar potatis!) och broccoli är också givet. Husmanskost is the best!


Och igår kollade vi på Eurovision Song Contest. Jag hade bunkrat fram med fem olika sorters ostar (brie, mild grönmögel, krämig färskost, krämig vit ost med chiliflakes och små färskostbollar), stora gröna oliver, saltade kex, chorizo, skinka, nötter, chips och salta pinnar bjöd hem några vänner på en härlig kväll. Lugn, skrattfylld och gott plock. En sån kväll jag verkligen behövde efter denna veckan.

Idag är det ju söndag och den ska spenderas på soffan resten av kvällen och sedan vår sedvanliga hämtmats-kväll ikväll. Flottig kinamat ska det bli. ;-) Hur ska du spendera din söndag?

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images