Min dag i bilder

maj 28, 2017

I morse stack jag, min pojkvän R, vår vän Johan och min bror ner till skateparken för att ta det lugnt i solen. Vi packade ner läsk, varsin baguette, kaffe och fikabröd och satte oss på en gräsplätt vid parken medan Johan och R skatade runt. Solen var inte så långvarig, det blev mulet och lite kallt så vi drack vårt kaffe och fikade, och tror vi gick hem efter 2-3 timmar då det började småregna. Men härligt var det trots allt!

Och dem där pecannöts-fikabröden är ju såå goda! Älskar fyllningen och krispigheten från nötterna. Bästa fikabrödet till kaffet ever!

Sedan stack vi hem till oss och spelade ett parti Maxi Yatzy som tog en eeevighet att spela då jag fick skrattanfall då och då och vi alla tog lång tid på oss att bestämma vilken kategori vi skulle lägga in våra poäng. Det började bra, men slutade med andraplats.

Vi åt våra baguetter hemma, kollade Formel 1 och svettades i vår lägenhet. Blev trött, min bror gick hem och jag tog en timmes powernap i sängen. Trodde att det var måndag och var redo för jobb när jag vaknade, men jag hade fel.

Jag lagade en sjukt god kvällsmiddag som vi avnjöt på balkongen. Gräslök-och dillstuvad potatis med stekt falukorv. Såå gott! Det var även perfekt temperatur i luften - inte för varmt och inte för kallt. Precis lagom för att sitta ute och äta utan att plågas av värme och svett och inte heller frysa så man skakar. Ska dela med mig av receptet!

Vad har du gjort denna söndag?

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images