Sara testar: Brun-utan sol

maj 18, 2017

Brun-utan sol (eller BUS som vi också kan kalla det) är ju en fantastisk uppfinning, eller hur? Om man är som mig, som är rödhårig och har svårt att få färg, plus att det är inte heller hälsosamt att sola mycket i längden, så är dessa produkter perfekt för att få en härlig brun färg utan att behöva lapa i solen.

Det bästa resultatet att få en fin BUS-färg är att först duscha, scrubba hela kroppen då du få bort döda hudceller och därefter smörja in sig med en återfuktande lotion för att undvika torra partier när du ska smörja in dig med BUS. Därefter smörjer du in dig med din BUS-produkt (ett tips är att använda en BUS-handske som du kan köpa för en billig peng på Kicks så undviker du att få tråkig färg på dina handflator).

Nu ska jag testa tre olika BUS-produkter och betygsätta. En mousse, en spray och en lotion. Nu kör vi!


Kicks Self-Tanning Body Mist  129kr
En BUS i spray-form. Den här BUS-produkten föll mig tyvärr inte alls i smaken. Först var det väldigt hårt att trycka på sprayknappen och jag lyckades inte spraya rätt heller. 30 cm avstånd stod det, och även om jag hade flaskan på någorlunda rätt avstånd så la det sig som en blöt, rinnig hinna över huden. Tog lång tid att torka och efter en hel dags torkning så blev dessutom mina sängkläder fläckiga. Tummen ner! Fick inte den önskade färg jag ville ha heller. Betyget drogs ner på grund av att det var väldigt svårt och meckigt.

Betyg: 1 av 5

ACO Self Tanning Lotion 119:-
En lotion. En av de första BUS-produkterna jag provat och den är helt klart värt pengarna om man vill köra på lite mer budget. Den luktar dock inte jättegott, men den gör det den ska! Lätt att applicera med handsken och lämnar inte fula fläckar dessutom. Efter några timmar märker man skillnad och den ger en fin gyllenbrun färg och håller i ca fyra dagar. Brukar smörja in mig efter två dagar för att hålla färgen längre. Ett minus är att det tar en stund för att torka, men lämnar inte alls fläckar på kläder eller sängkläder.

Betyg: En stark 3 av 5

Cocoa Brown by Marissa Carter ca 95kr
Mousse. En av de bästa av dessa tre, helt klart min favorit just nu! Jag tycker om att det är en mousse som dessutom torkar in väldigt snabbt in i huden. Man får vara lite snabb när man smörjer in. Ett plus är att man ser färgen som man smörjer in direkt och ser vilka ställen man missat. Måste skakas innan man använder. Det tar ca 20-30 min tills det torkat riktigt och sugit in sig i huden ordentligt. En väldigt enkel och smidig BUS-produkt. Tummen upp! En fin gyllenbrun färg som ser naturlig ut.

Betyg: En stark 4 av 5

Är du en van användare av BUS? Och vilken är din favorit i så fall?

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images