SOCIAL MEDIA

måndag 10 juli 2017

Sommarens måsten

Har uppdaterat listan med fler äventyr och bockat av en hel del rutor.

Snart är det högsommar och semester och vad vore roligt om inte skriva en bucket-list för sommaren? Kul att skriva ner några punkter att göra och bocka av allt eftersom. Har gjort såna här "sommarlistor" tidigare, men blev ännu mer inspirerad av Erica som också lagt ut sin egen "bucket list" (klicka gärna in på hennes blogg och kika!) och tänkte göra min egen.

Ska bli spännande att se vad man har gjort/inte gjort enligt listan efter sommaren är över. Häng gärna på och skriv en egen! Nu kör vi:

Min bucketlist för sommaren 2017
☑ - Fira midsommar uppe i Båstad med min pojkvän hemma hos Gunnel, Bruno och katterna. Det har blivit en tradition nu.
☑ - Grilla på stranden med vänner och familj.
☑ - Hänga på bryggan och bada/sola/äta glass.
☑ - Äta mjukglass med strössel.
 - Frukost på balkongen.
 - Besöka Norrvikens Trädgårdar (älskar detta ställe!)
 - Ha balkonghäng med Evelina. (Och fleer ska vi ha!)
◻ - Besöka min kära vän Mikaela i upplandet i några dagar.
☑ - Frukost på balkongen med min pojkvän
☑ - Grillhäng i stugan
◻ - Ha picknick vid stranden
☑ - Cykeltur ut på landet med matsäck.
◻ - Ligga på en filt på gräset och läsa en hel solig dag.
◻ - Resa utomlands. Destination: okänd.
☑ - Dricka kalla, isiga drinkar hos Evelina.

...och fler punkter kommer läggas till efterhand. Har ni några sommartips som jag kan lägga till på min lista?

5 kommentarer :

  1. Vad roligt att du också gjort en Bucket list för sommaren :-D
    Kul att se dina punkter/vad du vill göra under den härliga årstid som kallas sommar :-D
    Det låter som om du kan få en mycket fin sommar med den listan!

    Två punkter som jag kom på lite på spontant just nu:
    - Ligga på en filt i gräset och läsa en hel (solig) dag.
    - Packa matsäck och göra en cykelutflykt som räcker hela dagen.

    MVH /Erica Pettersson

    P.S. Tack för länkningen! :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Erica! Tack för din kommentar! :-D Jag hoppas jag kan fullfölja alla punkter, jag tycker ju om när det händer grejer och speciellt på sommaren då man vill göra sånt som man längtat efter länge nu. :-)

      Tack för dina tips! Ska lägga till dem punkterna. Faktiskt så hade jag en lång cykeltur med tillhörande matsäck min bror idag, så det får typ bli check på den! :-D Kul när man kan hjälpas åt och dela med sig av tips, så tusen tack.

      Stor kram på dig! <3

      Radera
  2. Kanske testa en glassnyhet, och utflykt med matsäck som Erica tipsar om låter härligt.

    KRAMAR!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa! Ska försöka testa alla nya magnumglassar kanske. :-D Tack för tipset! <3

      Radera
  3. Slumpen tog mig hit! Du ar en fin blogg! Du får gärna tittar in till mig och sätta en tass om du vill detta. Välkommen!

    http://autismmamma.bloggplatspen.se

    SvaraRadera