SOCIAL MEDIA

tisdag 13 juni 2017

6 saker jag gärna gör när jag är ledig

Ibland kan det hända att jag har någon ledig dag i veckan och varannan helg är jag också ledig. Men vad tycker jag bäst om att göra när jag är ledig? Har listat några punkter vad jag gärna pysslar med:

  • Handla mat. Jag älskar ju att laga mat och speciellt att handla mat. Materiella ting kan slå sig i väggen! Kan lätt strosa runt i matbutiken i lugn och ro i 1-2 timmar och handla, bara titta på matvaror, få inspiration till maträtter m.m. Synd att kylen och frysen är så "små", haha.
  • Måla naglarna. Det är lätt hänt att jag glömmer bort mina naglar, men oj så skönt det är när man torkat bort gammalt nagellack, lägger på vårdande nagelolja och målar om på nytt. Efter det har jag svårt att släppa blicken från naglarna, haha.
  • Storstäda. Förutom en förkärlek till handla mat så tycker jag om att städa! Tycker om att ha det rent och fint runtomkring mig och kan lätt få lite panik om jag ser en yta med lite damm på sig, haha. Kan vara lite extrem ibland, men känslan efteråt är ljuuuuvligt skön. Jag kan väl inte vara ensam om att känna så? ;-)
  • Blogga. Det är så lätt hänt att "glömma" bort bloggen när man jobbar och kommer hem, så när jag är ledig passar jag på att lägga ner lite extra tid och kärlek till min blogg. Kom gärna med tips och idéer om det är något ni gärna vill läsa om.
  • Aktivera mig. Antingen sticka till gymmet en tidig morgon eller ut på en promenad. Är solen framme och graderna höga så sticker jag gärna till bryggan och tar ett dopp i havet. Eller träffa en nära vän/familj.
  • Utflykter i naturen. Åh, tycker om promenader till stranden, ringa några vänner och fixa grillkväll/bad eller picknick vid skateparken. Det finns alltid Minst en aktivitet som utförs under en ledig dag (om jag inte är sjukt trött i kroppen eller sjuk - vilket jag typ aldrig blir).
Vad gör du gärna när DU är ledig?

Skicka en kommentar