SOCIAL MEDIA

tisdag 27 juni 2017

Blommor, räkor och curry

Var ute med kära mor i morse och köpte nya blommor till balkongen. Det blev en pelargonia, två gröna växter med vita blommor och en klängerväxt där emellan. Nu är balkongen fräsch och fin igen efter de torra och vissna penséerna. Skönt med lite nytt till balkongen.

Lagade en ny maträtt idag och testade ett nytt recept som min vän Evelina hittade på ICA i Båstad. Hon brukar samla på sig flygblad med recept så jag tog med mig några olika hem, så ikväll bjöd jag hem henne till oss för att hänga på balkongen och laga detta recept tillsammans.

Det blev räkor i curry med bönor och majs serverat med kokt ris, och det blev faktiskt riktigt bra - förutom att man fick krydda ganska rikligt (därför jag ALDRIG går efter recept, förutom när jag bakar), men annars var det en kul maträtt att laga och prova på. Ska dela receptet till er en dag. ;-)

Och vid lunchtid var jag och Evelina ute på powerwalk/jogging med destination till ett ute gym en väldigt bra bit ifrån. För att summera för utomhusaktivitet så höll vi igång i 2 och 1/2 timme. Vi var sååå trötta i benen när vi kom hem. Puh! Men en klapp på axeln ska vi ha.

Så därför unnar jag mig lite glass, choklad och cola ikväll, för jag är sugen och det är semester. Det blir träning igen på torsdag, så lite gott gott kan man alltid avverka (men inte för mycket såklart).

Skicka en kommentar