Min midsommarhelg i bilder

juni 26, 2017

Midsommarafton 2017
Dagen började med att vi anlände hem till Gunnel och Bruno i Båstad på förmiddagen och vi (jag och min kille) hade med oss våra vänner Johan och Evelina som skulle fira dagen tillsammans. När G och B åkte iväg till deras traditionsenliga firande hos sina vänner så satte vi oss på terrassen under paviljongen med god dricka och härligt snack.

Min bästa vän var med och förgyllde kvällen/hela helgen.
Det riktigt spö-regnade i princip under hela kvällen, men vi grillade under balkongen och fick skydd under paviljongen, så det var inga problem. Det blev grillad kycklingbröstfiléer, fläskytterfilé, potatisgratäng, nypotatis, gräddfil, gräslök och två olika såser. Såå gott med härlig matkoma efteråt.
Här satt vi och skrattade tills vi inte fick luft, hade blommor i håret och skrålade till musiken tills vi fick nog kl. 02 på natten.
Midsommardagen 2017
Dagen efter hade vi en liten roadtrip/rundtur i trakterna för att visa upp för Johan som aldrig varit i Båstad tidigare, så vi åkte till Kattvik och gillade läget. Här ser ni hela härliga gänget!
Sen tog vi en åktur till Hovs Hallar och promenerade på kullarna. Magisk utsikt!
Och jordgubbar... det har vi ätit i MÄNGDER! Jag skojar inte. Fyra eller fem kartonger har vi nog avverkat under helgen, haha. Har nog inte ätit så mycket jordgubbar under en midsommarhelg någonsin tror jag.

Tack alla inblandade för en superhärlig och fin midsommarhelg!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images