En helkväll på Pinchos och en spontan tura till Helsingör

juli 10, 2017

I lördags stack jag, min kille, Evve och vår vän Coffe ner till Pinchos för att ha en helkväll med god mat, dryck och snack - och japp, Pinchos levererade ännu en gång! Jag ska visa er vad jag åt:

 Skaldjurspastan - Riktigt krämig, smakrik och god! Ville ha meeeer.

Bakad potatis med skagenröra - Väldigt gott, men hade faktiskt förväntat mig "riktig" bakpotatis. I stället fick jag en halv nypotatis, haha. MEN trots det så var det gott - ska inte klaga.

Sötpotatispommes med chilibearnaisesås - Typ det bästa jag vet på Pinchos, haha. Sötpotatispommes är så sjukt gott, sött och mättande och tillsammans med såsen var det perfekt!

Evelina tog ett säkert kort: kött! ;-) En härlig, saftig köttbit med pommes duchesse och krispig fish & chips.
My best friend!
Härliga gänget!
Efter fem timmar på Pinchos föreslog Coffe en tura till Helsingör. Väldigt spontant, precis som jag gillar det!

Vi gick ut på däck i kraftig blåst och drack varsin öl. Efter två pölsar och bröd och häng på båten åkte vi hem och avslutade med UFC-matcher hemma hos oss och tackade våra vänner kl. 04.00 och kröp ner i sängs. Perfekt lördag med andra ord!

You Might Also Like

1 kommentarer

  1. jag måååste testa snart, det verkar såååå härligt på pinchos!! :D

    SvaraRadera

Like us on Facebook

Flickr Images