En tur till Helsingör

juli 03, 2017

Idag blev det en tur till härliga Helsingör i Danmark tillsammans med min kille, Gunnel och Bruno. Jag älskar strukturen på husen och de gamla gränderna. Det är som jag sa till min pojkvän; "Det känns som vi är utomlands" haha! Men det jag menade var att man behöver inte åka långt för att få uppleva och komma bort från Sverige.

Och en tradition när vi är i Helsingör är att besöka det här osthuset som ligger längs stråket längre upp. Jag köpte två camembert och en "Sorte Sara" (passande till mig, haha). Bruno fick en camembert som tidig födelsedagspresent då han fyller år i morgon. :-)

Och självklart tog vi en fika med kaffe på ett gulligt litet café. Jag trodde det var en chokladboll, men det var en chokladtopp i stället, haha. Snacka om förvånande.

Älskade familj! Tusen tack för en härlig tura och umgänge. Alltid skönt att komma iväg och få göra något som man inte annars brukar göra.

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images