SOCIAL MEDIA

söndag 16 juli 2017

Jag dricker...

Kaffe: Varje morgon och några koppar under dagen, väldigt gärna med mjölk och en sukett.

Vin: Vitt, rött, rosé, mousserande - you name it! Och äter jag någon maträtt till så ska det självfallet matchas ihop rätt så det blir en smaksensation. Bra att jag har kunskapen att kunna matcha rätt. ;-)

Öl: Är inte heller så kräsen i denna kategori - bara den inte är tam, smaklös och tråkig eftersmak. Men en rik IPA eller APA är inte helt fel, sen är en ljus, lättare lager inte så tokigt att smutta på en varm sommardag.

Bubbel: Jag tycker om torr och brödig champagne med frisk smak eller torr cava/prossecco.

Vatten: Är inte så duktig på att dricka vatten som jag borde vara, men nu när vi fått en sodastream av min mamma så bubblas det någon gång om dagen i alla fall. Jag är en "sucker" för vatten med bubblor.

Te: Dricker mest te på höst och vinter, men när det är regniga kvällar slinker det gärna ner en eller två koppar - gärna grönt te. Fick ett grönt lös-te med smak av mango av min mor i julklapp och det är en stor favorit just nu. Chai-te är inte heller fel alltså.

Juice: Just nu dricks det oftast Bravos juice och endast på morgonen. Mest för den inte är fullproppad med socker och passar min killes diabetes bäst.

Mjölk: När jag var liten drack jag mjölk i stoooora lass. Alltid mjölk till maten och flera gånger om dagen, men när jag tog prov så visade det sig att jag var laktosintolerant och slutade dricka mjölk efter ett tag vilket visade sig vara bra för magen. Har bara laktosfri mjölk till kaffet men ibland (väldigt väldigt sällan) så blir jag sugen på ett helt glas mjölk. Funderar på att byta ut laktosfria mjölken mot havre-eller soya mjölk.

Drink: Jag föredrar helst söt/syrliga drinkar men har ingen sån där direkt favorit jag alltid kör på utan tycker om att testa nytt varje gång det blir en drink. Men en bra mojito är ju inget fel på.

Cider: Njaaeee... är ingen cidergillare direkt. I så fall gärna torra engelska cider.

Läsk: Dricker mest och typ bara Cola Zero just nu.

Saft: Gärna utan socker och gärna med typ fläder eller citron. Är lite kräsen när det kommer till saft.

Alkoholfritt ute: Alkoholfria drinkar är inget fel på. Men dricker oftast Cola Zero eller Pepsi Max när jag dricker till mat ute.


Vad är din drick-lista? :-) Lista lånad från: Egoina som lånade den från Sofie

Skicka en kommentar