SOCIAL MEDIA

söndag 6 augusti 2017

Saturday´s datenight

Igår hade jag och Rick en dejt-kväll. Tanken var först att vi skulle äta tapas, men på jobbet under vårt "morgonplock" (vi börjar kl. 07.00 på morgonen innan öppning kl. 10 för att fylla upp butiken) brukar vi alltid ha musik på och där spelades en vädigt glad och upbeat-låt varpå min kollega säger till mig: "Tänker inte du på risotto när du hör denna låt?" Jag skrattar och tycker mig höra "risotto, risotto, risotto" i låten, haha. Plötsligt blev jag sugen på risotto och bestämde mig för att laga det samma kväll.

Det blev en skaldjursrisotto ala Sara! Riktigt gott kan jag lova. Det blev en risotto med en liten, liten hint av curry, musslor, räkor, cocktailtomater och bladspenat. HÄR kan du hitta receptet.

Därefter tog vi varsin magnum-glass och hängde framför tv:n.

Sedan avslutade vi kvällen med filmen "Mina jag och Irene" och en liten ostbricka serverat med lite vin och bubbelvatten. En kvart kvar av filmen blev jag såå trött och hade svårt att hålla ögonen öppna, och de slutade med att jag somnade på Rick innan vi kröp ner i sängen.

En perfekt lördag med min pojkvän - kunde inte bli bättre.

Skicka en kommentar